När?

Av Ella81
23 juni 2013 22:41
Visningar: 322
Hej, jag och min syster vill hemskt gärna åka till Österrike och se på natur och kultur, dock under mer normala former ex små vandringar osv ( såna man kan göra utan att ha kläder för 4000 på sig ;) ) men är lite fundersam på vilken årstid man bör åka? vill att det skall vara gröööönt :D men gärna snö på bergstopparna :)

om det finns lite annat smått och gott som ni vill rekommendera så tar jag tacksamt emot :D

// Ella
25 juni 2013 10:42
Vad är det för märkliga vandringar där man ska ha kläder för 4000 på sig..?!
Men det är ju bäst att åka vår och sommar om man vill ha grönt och snö på topparna. De lägsta topparna har kanske inte snö på sensommaren men de högre har.
Av Ella81
26 juni 2013 18:53
hehe ja det undrade jag också men har kollat runt lite på forumen och sett folk tala om hur mycket det har kostat att köpa in alla "rätt" klädesplagg :)

oki så vår/tidig sommar it is :) tack så mycket :D
27 juni 2013 11:30
Hej,
vandrade i Österrike 2001.
Vi bodde i Bad gastein och gjorde lättare och svårare dagsvandringar därifrån. Det finns oändligt mycket att välja på!
Vi var där typ 1-7 juli och det var precis som du beskriver det, grönt och fint och snö på de högre topparna.
Tror inte att det blir torrt och tråkigt alls under sommaren, det regnar för mycket för det, men snön smälter ju eftersom. Hösten bör väl dyka upp i september någon gång och då blir det ju andra färger...

mvh
Gunilla
http://www.4000mil.se/