Namn på Flygbiljett - vänligen hjälp

27 aug. 2016 13:10
Visningar: 741
Hej beställt en resa till Havana i slutet av december till 7:de jan till familjen på 4 personer. Upptäckte att det saknades sistbokstaven i min söms namn. Det står: Viktor Johanne Hansen och i passet står det Viktor Johannes Hansen. De jag bokade resan igenom vill att jag ska avboka Viktors biljett och köpa en ny. Det kostar oss 8000 Kr pga de bara betalar ca 4000 tillbaka på den biljett vi ska avboka.

Går det bra att resa om det saknas en bokstav i mellannamnet? vi reser medKLM/AirFrance
Av Jossoma
3 sep. 2016 14:06
Jag tänkte också på det att mitt andranamn saknas på biljetten och norwegian är lite sega på att svara. finns det många som reser utan andranamnet på biljetten och klarar sig eller går det åt skogen trots att man reser inom europa?
Av Jossoma
4 sep. 2016 16:35
Oki men nu kanske jag har liksom väckt björnen som vilat då jag har ringt och email om att jag saknade mitt 2a namn och dom skulle göra nån notering om det ....ush känns jobbigt
Av Bibby
4 sep. 2016 18:18
Man ska aldrig fråga nåt, ALDRIG!!!!

Jag åkte till Havanna med fel pass en gång, gick bra med lite tur och en del strategiskt uppträdande.
Av Jossoma
4 sep. 2016 18:23
Citerat från Bibby:
Man ska aldrig fråga nåt, ALDRIG!!!!

Jag åkte till Havanna med fel pass en gång, gick bra med lite tur och en del strategiskt uppträdande.
det låter läskigt när du skrev att man ska aldrig fråga nåt men förstår nog vad du menar. nu har dom lite extra ögon på det där med mina namn
4 sep. 2016 20:26
Citerat från Jossoma:

Visa mer
det låter läskigt när du skrev att man ska aldrig fråga nåt men förstår nog vad du menar. nu har dom lite extra ögon på det där med mina namn
Det är inte flygbolaget som står för incheckningen så det spelar ingen roll.

Men du behöver absolut inte ange fler förnamn än ett.
Av Jossoma
4 sep. 2016 22:15
Citerat från Worldofmarie:
Citerat från Jossoma:

Visa mer
det låter läskigt när du skrev att man ska aldrig fråga nåt men förstår nog vad du menar. nu har dom lite extra ögon på det där med mina namn

Visa mer
Det är inte flygbolaget som står för incheckningen så det spelar ingen roll.

Men du behöver absolut inte ange fler förnamn än ett.
Vad skönt och ska försöka tro på det hör av mig om det blev strul på nåt sätt så andra vet om det på tråden...tack för svar
Av Jossoma
11 sep. 2016 17:56
jag har fått svar av flygbolaget och dom sa att det inte var några problem eller att det ens ska stå fler förnamn än ett så förnamn och efternamn . och viktigt att dessa är rättstavade :)
11 sep. 2016 18:37
Citerat från Jossoma:
jag har fått svar av flygbolaget och dom sa att det inte var några problem eller att det ens ska stå fler förnamn än ett så förnamn och efternamn . och viktigt att dessa är rättstavade :)
Precis! Ett alldeles utmärkt svar.