Några veckor Mexico och Miami

Av Carrok
12 jan. 2016 10:06
Visningar: 372
Hej!

Nu drömmer vi lite, men hoppas att komma iväg på nästa resa så småning om, då tänkte vi flyga från Arlanda till Miami (mellanlandning någonstans), vara där en vecka och sen flyga till Mexico där vi tänkte vara kanske 2-3 veckor.

VAR ska vi vara?! Vi är en familj, 15, 12, 4 år och så två vuxna.
Vi kan absolut åka runt lite, finns det mysiga öar som i t ex Thailand?

Från Mexico tänkte vi flyga till New York för några dagars shopping innan vi åker hem.

Jag tar väldigt gärna emot tips på mysiga paradisstränder, öar och hotell. Helst inte mer än max 2-3 timmars resa mellan ställena i Mexico.

Är det någon som vet vad flygbiljetter kostar ungefär?
18 feb. 2016 23:20
Hej!

Jag rekommenderar verkligen Tulum om ni kommer till Mexiko! Här är det lugnt och skönt, här finns den bästa stranden och många dagsutflykter runtomkring om ni vill ta en paus från badandet! Dykning och snorkling i cenotes, utflykt någon av äventyrsparkerna i närheten tex Xcaret, utforska ruinerna i Coba eller en tur ner till naturreservatet Sian Kaan kan vara roligt för en familj. Isla Holbox är en liten ö utan biltrafik där ni verkligen kan slappna av och slänga er i hängmattan. Isla Mujeres ska också vara mysigt men troligen ganska likt Holbox så kanske bättre att välja en av dem :) Playa del Carmen är väldigt turistigt men där finns mycket att hitta på och mycket shopping. Det känns dock inte så mycket som Mexico... Men Yucatan-regionen är generellt väldigt turistig! Om ni vill kan ni fortsätta ner mot Bacalar, en superfin stor lagun längre söderut. Hoppas ni kommer iväg!
19 feb. 2016 17:24
Hej.

Ja Tulum är fint. Jag rekommenderar även Akumal, där man kan snorkla med havssköldpaddor. Isla Mujeres är en liten underbar ö, en kort resa från Cancun. Öns bästa strand finner du på norrsidan.
Kanske får du lite idéer till er resa om du kikar in i min reseblogg.

http://city-lover-reser.blogspot.se/2015/10/jullov-i-mexiko.html
http://city-lover-reser.blogspot.se/2015/10/isla-mujeres-mexiko.html

Där finns även inlägg om Miami och New York.