Någon som också vill ha en reskompis genom Sydamerika?

27 juni 2015 17:38
Visningar: 45
Hej!

jag är i full gång att planera en resa till Sydamerika till hösten. Jag kommer åka till Costa Rica och volontära i oktober (någon som också ska dit?) och sedan tänkte jag ta mitt pick och pack för att upptäcka sydamerika.

Jag har kollat på många olika äventyrsresepaket men inget faller mig riktigt i smaken. Jag vill upptäcka det riktiga sydamerika och inte väldigt mycket storstäder. Jag älskar aktiva grejer och gärna lite adrenalin men för mig är det viktigaste att vi gillar att upptäcka båda två!

Jag är 22 år och tjej. Om du är kille eller tjej spelar absolut ingen roll men gärna runt samma ålder :)

Lets have a chat!
kramiz
Ellinor
28 juni 2015 04:37
Tänkte mig 3 veckor i December. Hur länge tänkte du stanna?
15 juli 2015 23:43
Hej!!

Planerar också att dra mig mot sydamerika i höst och skulle gärna göra det med lite sällskap! Har du några speciella länder du tänkte besöka?
Om du fortfarande har samma planer så kan du leta upp mig på facebook - Louise Fritz :)
16 juli 2015 15:30
Hej!! Jag funderar också på att åka till Sydamerika när jag jobbat ihop pengar så det räcker ! (Kom hem från en 4-månaders resa på andra sidan av världen för ett tag sedan)! Tänker mig också Costa Rica, sen besöker jag gärna Peru och Machu picchu, gamla Maya-städer i Mexico samt något ställe i Karibien!😄
Kontakta mig gärna på Facebook om du vill så kan vi bolla lite idéer!!

(Länkar pga har världens vanligaste namn)

https://m.facebook.com/anna.johansson.3701?ref=bookmarks
24 juli 2015 13:13
Hej Ellinor!

låter precis som resan jag vill göra. Målet är att dra iväg okt-nov och vara borta till maj-juni :) Charlotta Jernå på facebook, om någon annan är intresserad av liknande resa kan ni också höra av er!
25 juli 2015 20:09
Hej!!
Jag kommer vara i brasilien jan-februari. Det blir en samba resa.. Kommer gå på många workashops,, sambaskolor och kolla på och festa på kvällarna :) tanken är sen att dansa på riokarnevalen.. vi är ett gäng på ca 10pers. Ännu inte 100% men vi jobbar på det :)
Mvh veronika
26 juli 2015 22:51
Har också planer på att dra iväg i okt-nov! Har rest lite innan så vet väl ungefär vad jag vill få ut av det, mer upplevelser osv än fest. Öppen för förslag när det gäller länder/platser men gärna macchu picchu, även Argentina lockar lite med glaciär och vingårdar? Mexico, costa rica, ja listan kan göras lång! Men som sagt spontan och öppen för förslag! Bara att höra av sig :)
Av Alexaf
5 okt. 2015 12:07
Hej!

Har också gått i samma tankar! Vill dit för att resa runt i några månader, surfa, öva spanska och träffa folk! Tänkte åka i januari!

/ Alexandra
11 nov. 2015 13:50
Hej! Jag åker till Rio den 3-17 januari 2016 för att hälsa på en kompis. Hon jobbar dock på vardagarna så det skulle vara awesome om det fanns några andra svenskar där då att hänga med :)
12 nov. 2015 11:05
Jag landar i Cancun, Mexico 19/12 och flyger tillbaka till Sverige från Costa Rica 21/1-2015.
Däremellan har jag inga direkta planer mer än att jag kommer röra mig i centralamerika.
Vad är planen för er mellan de datumen?