Någon som har tips på billigt och bra boende vid Sanibel och Miami Beach?

26 dec. 2015 16:29
Visningar: 520
Vi är en familj på 7 personer som åker till Florida i två veckor i slutet av februari. Vi har hyrt ett hus i Orlando för hela tiden. Vi hyr också bil där alla ryms med.
Vi har lite funderat på att göra en rundtrip Orlando - Sanibel - Miami Beach - Orlando. Eftersom vi har 4 barn i åldern 2 - 13 år med så undrar jag om det är en bra avstickare ur barnsynvinkel? Eller borde vi tänka oss något annat? Finns det billigt boende vid Sanibel och Miami (behöver inte vara superbra men ok med tanke på småbarn)? Tänker mig att vi åtminstone borde ha en natt på var ställe. Tanken med rundtripen är att se mera av Florida, dels stränder men också Miami Beach.
Tar gärna emot tips på annat att se och göra också. Har tänkt oss Sea World, och ev. Disney World. Eftersom vi är en stor familj blir det fort dyrt med dessa temaparker, så vi tar gärna emot tips på det som är billigt att göra och se också.
Vi är resvana, och vi har alltid rest med våra barn, men det är första gången vi åker till USA så vi tar gärna emot tips på vad man allmänt ska tänka på där.
Av Birgere
26 dec. 2015 18:11
Härlig resa ni har framför er!

Tycker det låter som en trevlig utflykt. Startar ni på morgonen är ni i Miami Beach (South Beach) vid lunchtid. Strosa runt och känn på folklivet. Hotell kan vara ganska dyrt men ska ni inte ut o festa på kvällen kan ni hitta boende längre upp i Miami Beach eller tom Ft Lauderdale. Vi har ofta valt 2 rum när vi rest med barnen och det fungerar utmärkt om det bara är för någon natt. Dagen efter kör ni mot västkusten och stannar till i Everglades och fortsätter sedan kanske mot Ft Myers och samma upplägg med rum där. Ni hinner med en sväng till Sanibel på eftermiddagen och sedan har ni kvällen i FtM. Dagen efter drar ni er norrut och varför inte stanna till och leta hajtänder vid Venice.

När det gäller Orlando och då speciellt tips som är lite skonsammare mot plånboken så brukar jag alltid tipsa om att kika på http://bahamabay.se/Orlando/ där finns tips så ni har o göra i månader. Vi själva brukar hämta idéer därifrån även om man bara hinner med en bråkdel.
26 dec. 2015 21:41
Andra självklara dagsturer för förstagångsbesökaren är KSC, en hockeymatch i Tampa, bad i Clearwater. Hade skippat övernattningen på västkusten och tagit två nätter i Miami inkl Everglades.
28 dec. 2015 11:20
Hej,

Låter som en fantastisk resa. Är ni ute efter att bada i havet, så kan det vara bra att veta att det är något kallt i vattnet på västkusten i februari. Men för oss nordbor, så brukar det vanligtvis inte vara några större problem. På östkusten är det varmare i havet.

Ha en skön resa!
28 dec. 2015 16:30
Tack för era svar!

Ännu en fråga...

Jag antar det är bäst att boka övernattningen utanför Miami Beach på förhand, har ni tips på sidor med bra erbjudanden, eller ställen ni kan rekommendera?
Är stränderna där barnvänliga? Eller är det bättre stränder vid Sanibel? Jo, som nordbo så är vi ju vana vid lite kyligt vatten :)

Tack på förhand :)
28 dec. 2015 16:52
En sak till....

Är det bäst att köra motorvägar eller är det bättre med mindre vägar? Tanken är att se mera av naturen.
Eller tar de mindre vägarna bara längre tid? Tänkte om kuststräckan på tex öst sidan är fin, kanske det är värt någon timme extra? Eller?
Av Birgere
28 dec. 2015 17:23
Ärligt talat så är det inte så mycket att se efter östkusten. Ta Turnpiken ner till Miami direkt, spar massor med tid.
Stränderna är mer barnvänliga på västsidan men det betyder inte att dom på något sätt är dåliga på östsidan. Men det är svårt att slå kanske världens bästa stränder :-)
28 dec. 2015 17:44
Just nu är det 23 grader i vattnet på västkusten och jag badadeen rejäl stund i går men risken är stor att tempen på badvattnet sjunker rejält fram till slutet mars. Som jag var inne på tidigare, ta en extra dag kring Miami. Några grader varmare i vattnet och på norra miami beach är det hyfsat långgrunt.

Alla naturupplevelser återfinns i hundratalet Florida State Parks. Utmed vägarna finns i princip inget, oavsett storlek.

https://www.floridastateparks.org
Av Birgere
28 dec. 2015 18:49
Citerat från Marcus_p:
Just nu är det 23 grader i vattnet på västkusten och jag badadeen rejäl stund i går men risken är stor att tempen på badvattnet sjunker rejält fram till slutet mars.
Just nu så verkar ju vädret i Nordamerika och även Florida följa ett typisk El Nino spår.
Varmt i norr, Tornados i södern osv

El Nino effekt för östkusten i Florida kan man läsa om här:
http://www.srh.noaa.gov/tbw/?n=tampabayelninopage#Temperature