Mysigt ställe mellan Tampa och New Orleans.

Av Jimmieh
1 juli 2012 20:37
Visningar: 975
Är det någon som har tips på ett mysigt bad ställe mellan Tampa och New Orleans.

Helst så lite turister som möjligt. men fin strand och människor.
Av Hawaii
1 juli 2012 20:59
Känner inte själv till något, men min dotter bodde i södra Alabama i ett års tid och de tyckte om att köra till Destin Beach nära Fort Walton, en handfull svenska mil öster om Pensacola. Om du tar väg 98 längs kusten, så hittar du säkert en hel del pärlor!
Av Jimmieh
1 juli 2012 21:51
Destin Beach nära Fort Walton såg väldigt bra ut. Vi har tänkt att åka väg 98, men det är alltid bra att ha något bokat :) . Vi ska troligen köra till New Orleans, för det är några gamla slavlängor där som jag vill besöka och så skulle jag vilja se "forest Gump" herrgårdar.
Av Annl
3 juli 2012 18:03
Varför inte flyga till New Orleans?

Förra sommaren hade vi tänkt att bila från Florida till NO men dumpade den idén eftersom det var så långt.
Citerat från jimmieh:
Destin Beach nära Fort Walton såg väldigt bra ut. Vi har tänkt att åka väg 98, men det är alltid bra att ha något bokat :) . Vi ska troligen köra till New Orleans, för det är några gamla slavlängor där som jag vill besöka och så skulle jag vilja se "forest Gump" herrgårdar.
Av Evertg
3 juli 2012 22:21
Ta snabbaste vägen (motorvägen alltså) upp till i höjd med Tallahassee. Sen är det bara att vika av mot kusten. Massor av fantastiska stränder hela vägen. Och luras inte av kartan, ni fortsätter västerut via en liten bilfärja där väg 180 ser ut att ta slut (efter Gulf Shores) – så blir det båtvägen in i Alabama!
mvh EG
Av Jimmieh
4 juli 2012 20:01
Annl

Med flyget ser man inte så mycket tycker jag. Att det blir New Orleans är inte säkert, kan finnas för många smultronställen på vägen.
Jag måste se nya saker hela tiden, åka till samma ställe år efter år utan att se nya saker och miljöer skulle nog förstöra mig :)

Har 5 nätter i Miami samt 5 nätter i Fort Myers bokade , så får vi se vad vi gör med de andra 11.
Är tvungen att åka till Disneyworld en dag, för det har jag lovat dottern.
Av Annl
6 juli 2012 07:16
Ett annat skäl - förutom avståndet - till att vi dumpade idéen om att köra till New Orleans var att några bekanta som åkt den sträckan berättade att det inte kändes helt safe på vissa delar.
Tänker att det kan vara bra att veta när du reser med barn.
Citerat från jimmieh:
Annl

Med flyget ser man inte så mycket tycker jag. Att det blir New Orleans är inte säkert, kan finnas för många smultronställen på vägen.
Jag måste se nya saker hela tiden, åka till samma ställe år efter år utan att se nya saker och miljöer skulle nog förstöra mig :)

Har 5 nätter i Miami samt 5 nätter i Fort Myers bokade , så får vi se vad vi gör med de andra 11.
Är tvungen att åka till Disneyworld en dag, för det har jag lovat dottern.
11 juli 2012 20:56
Destin är helt klart värt ett besök - litet och mysigt. Även Gulf Shores är bra, men är ju lite större då. Rekommenderar också att ni fortsätter hela vägen till NO - det är en otroligt cool stad.

/Peter
Av Jimmieh
12 juli 2012 14:26
Okej jag har en följdfråga - var hittar jag den bästa köttbiten mellan Tampa och New Orleans?

En stor saftig steak eller otrolig bbq , är inte någon fin resturang person utan dras lite åt det bondiga och ruffare i kanterna ställerna. Något ställe som serverar bra alligator?