Mysiga caféer i New York?

16 sep. 2015 16:26
Visningar: 666
Har någon bra koll på mysiga caféer/små matställen i New York?
Gärna med cool inredning och hela köret! ;-)

The Standard Grill och The Butchers Daughter har jag hört talas om... Och såklart att Carlos Bakery numer även ska finnas på Manhattan ;-)

Vill ha massa tips :-)
/Sara
16 sep. 2015 19:10
Café Lalo som var med i filmen You've got mail på 90-talet är med sina 130 bakverk i menyn min favorit.
Av Birgere
16 sep. 2015 20:37
Citerat från Nisse2ears:
Café Lalo som var med i filmen You've got mail på 90-talet är med sina 130 bakverk i menyn min favorit.
Dit har jag velat åka många gånger.. Har dom verkligen 100+ tårtor/bakelser på menyn eller är det bara storsäljarna och resten måste beställas som hel tårta?
Brunchen ska vara riktigt bra åxå har jag hört.
Av Peter_o
16 sep. 2015 23:04
Bloggen www.ettannatnewyork.com har en hel del rekommendationen matställen mm. Caféer hittar du under länken Fika (en bit ner i högermariginalen).

/PeterO
17 sep. 2015 10:57
Citerat från Birgere:
Citerat från Nisse2ears:
Café Lalo som var med i filmen You've got mail på 90-talet är med sina 130 bakverk i menyn min favorit.
Dit har jag velat åka många gånger.. Har dom verkligen 100+ tårtor/bakelser på menyn eller är det bara storsäljarna och resten måste beställas som hel tårta?
Brunchen ska vara riktigt bra åxå har jag hört.
Birgere - jag var där senast nu i aug och de har verkligen 100+ till salu som fika. I menyn tror jag att man kan räkna till 130 söta bakverk och i disken räknade jag snabbt till åtminstone 90 tårtor/pajer/mjuka kakor. Jag tror det har två "skåp" med tre hyllor. De stod nästan i tre rader eller "på varandra". Sedan hade de lite småkakor och sånt. Och mackor. Jag lägger ut ett album på godsakerna så kan ni låta er frestas :)

Brunchen har jag också läst att många höjer till skyarna - men jag vet inte, det beror ju på vad man är van vid och vad man vill ha till brunch. De kör organic och healthy och veggie. Den var ok men lite udda - om man som jag vill ha köttvarianter hittar man inget. Manhattan är dyrt och Lalo är inget undantag snarare en regel. Lite extra dyrt t o m p g a konceptet.
21 sep. 2015 11:49
Citerat från Saralinneabergstrom:
Har någon bra koll på mysiga caféer/små matställen i New York?
Gärna med cool inredning och hela köret! ;-)

The Standard Grill och The Butchers Daughter har jag hört talas om... Och såklart att Carlos Bakery numer även ska finnas på Manhattan ;-)

Vill ha massa tips :-)
/Sara
Rekommenderar den här fina bloggen: http://www.newyorkmybite.com/
31 okt. 2015 22:33
Hej.
Är i NY och åt brunch på Lalo innan besöket på Natural history museum. Ja, mysig inredning (typ fransk café) men maten inget speciellt. Finns andra ställen med bättre brunch. Men för kaffe med bakverk-absolut ett mysigt ställe. Många mysiga caféer hittar du i West Village.
1 nov. 2015 11:18
Nej, man går inte direkt till ett ställe med 100 bakverken för annat än just bakverken - det håller jag med om :)