Myggnät?

Av Safir80
2 mars 2015 22:36
Visningar: 1007
Rundresan till Thailand, Malaysia och Singapore närmar sig och resfebern börjar komma krypande.
Har ni andra med er myggnät? Nu ska vi (vad vi tror och hoppas) bo på helt ok ställen, tex Charlie Beach Resort på Ko Mook, Mali Resort på Ko Lipe och vi har bokat med AC överallt men är ändå väldigt nojig, man blir det när man ska resa med två små barn. =) Bör vi ha med oss ett stort myggnät och tränga ihop oss under det på nätterna? Eller finns det på de flesta ställen?
Tack!
3 mars 2015 10:04
Jag skulle föreslå att ni köper vanlig mysspray. Det finns olika prisklasser beroende på hur mycket av någonting den innehåller. Vet ej hur det funkar men tex en med siffran 20 är sämre än en med 40 osv. De bästa är dyra men en med normalt pris funkar såklart. Det köper man där. Finns på 7elven eller vart som.
Däremot om ni skall bo i en hydda i Indien så kan nät vara bra men annars finns det ofta på en del hotell i Thailand.
3 mars 2015 12:24
Om ni tänker ha AC på när ni sover så behövs ju inget myggnät. Knappt om man har en rejäl fläkt heller. Jag har släpat med myggnät på mina två senaste asienturer, men inte behövt använda det. Och då brukar jag sällan kosta på AC - på de ställen där det har behövts har det funnits färdigupphängda på rummet.
Nu är ju ett myggnät inte särskilt tungt, så jag tänker nog fortsätta släpa runt på mitt :)
Av Safir80
3 mars 2015 14:07
Tack båda för era svar! Vi släpar nog med myggnät ändå, så mkt plats tar det inte så får vi se om det används. Som ni skriver så finns det kanske om det anses behövas. Myggspray är självklart, problemet är att man inte får ha det på små barn, i alla fall inte sorten som innehåller DEET, tex Mygga. Men kanske kan det vara värt att använda lite på deras kläder osv ändå...