Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
Diskutera Tyskland
2012-05-07 14:53

Moseldalen

Hej!
Jag undrar om det är någon som vet om en trevlig vinfest "festival" som kan rekomenderas i sep okt 2012. Gärna i en mysig by stad i Moseldalen!
    2012-05-07 16:12
    Hej!

Jag har ingen egen erfarenhet men googlade fram ett festschema för Moseldalen.
    Det ser ut att vara partaj varje helg i september och första helgen i oktober - det är bara att välja vilken av byarna du vill välja :)

http://www.mosel-weinfeste.de/mosel_weinfeste.htm

Men som sagt, jag har ingen aning om kvaliteten eller storleken på festerna. Hoppas någon annan kan ge dig ett konkret tips som du eftersöker!
    2012-05-07 22:13
    Å vad bra!!!
    Tack så jätte mycket för hjälpen - ska gå in på sida å planera en resa i september.
    Jätte bra hade aldrig hittad sidan själv.
    2012-05-08 00:17
    Hej !
    Titta gärna in på min sida,jag har varit på många vinfester i Mosel. Tänk på en sak om Ni skall iväg dit i sept. bör Ni boka nu, annars kan det bli jättesvårt att få boende.
    2012-05-08 07:02
    Tack!
    Jag ska absolut gå in och titta, spännande med lite tips och insperation.
    Vi ska boka snabbt, förstår att det fort blir fullt i september!
Visningar: 568  |  Dela med andra:    
Välj och vraka i Hamburg
av Famlofquist, 15 mar 2013
Guide till en stad med mycket att erbjuda Hamburg lockar med roliga muséer, ett sprudlande nöjesliv och läckra hotell. Här guidar Reseguidens medlem Cecilia, alias "famlofquist" ...
Shopping i Berlin
av Stine, 7 nov 2012
Här går kreditkortet varmt Berlin har fantastiskt bra shopping. Kombinerat med billiga flygbiljetter och fina hotell för en billig peng är det ett perfekt resmål för en shopping- ...
6 hemliga tips i Berlin
av Lina, 6 nov 2012
Det här får du inte missa i Europas hetaste weekendstad Berlin är hetare än någonsin. Alla, oavsett ålder, intressen och kön verkar vilja besöka denna metropol. Staden erbjuder ...
Året runt i Hamburg
av Travelfun, 21 okt 2012
Guide till en kulturell höjdare – vinter som sommar Upplev muséer, marknader, god mat och julstämning i Europas största kulturella stad. Reseguidens medlem Kristin, alias " ...
Relaterade sökningar

sevärdheter moseldalen

,

vinfester moseldalen

,

moseldalen tyskland

,

moseldalen boende

Erbjudanden från reseföretag

Kryssning

Romantiska Rhen

Escape Travel

Romantiska Rhen
Pris från 14.700:- På Romantiska Rhen upplever man den tyska flodromantiken. Här finns ett färgrikt och varierande landskap med vinodlingar, medeltida städer, vackra slott och borgruiner. Det är som att resa i ett sagolandskap.

Escape Travel

Grupp- & Konferens

Studieresa till Berlin fr 1190 SEK pp

smarttravel

Studieresa till Berlin fr 1190 SEK pp
I Berlin finns en fantastiskt rik historia, samtidigt som staden hyser det senaste inom konst, mode och arkitektur. I priset ingår tåg Malmö-Berlin t/r inkl. liggplats och 1 natt på c v-hem inkl. frukost samt studiebesök.

smarttravel

Aktiv semester

Kanalbåtssemester i Tyskland – sagolikt

Le Boat

Kanalbåtssemester i Tyskland – sagolikt
Njut av rofyllda dagar i Tyskland och boka kanalbåt nu! Är du kulturellt intresserad, kan du färdas längs vattenlederna till Berlin och uppleva de storslagna monumenten och museerna. I Tyskland krävs det förarbevis i vissa områden.

Le Boat

Inför resan

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre

ICA Banken

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre
När du köper en resa med ICA Bankens kort ingår reseförsäkring och avbeställningsskydd. Vi tar inte ut något valutaväxlingspåslag eller några avgifter när du tar ut pengar utomlands. Bli kund hos oss du också!

ICA Banken