Montenegro och Budva kusten

Av Bas_ta
27 aug. 2009 11:35
Visningar: 11406
Är det någon som nyligen varit runt Budva kusten och kan lämna lite pris info, så man vet vad saker och ting kostar. Mat, vin, öl, kaffe osv. Alla möjliga tips om sevärdheter och undangäömnda vikar är också välkommet.
27 aug. 2009 17:00
Hej!
Jag var i Montenegro i Juni detta år och det var helt fantastiskt! Kolla in mitt resealbum om Montenegro, bilder, filmer och bloggar från detta underbara land: http://www.reseguiden.se/forum/resor/montenegro-2650
Priset i landet är rätt så bra tycker jag, det finns många små billiga uteserveringar och ett restaurang besök kostar väl nästan som i Sverige, möjligen lite lägre....
Åk absolut till Budva - det är den populäraste semesterorten i landet, det finns många bra stränder och Gamla Stan i Budva ska du inte missa, så vackert!
Boka även en utflykt runt landet, det finns en dagstur som man kan köpa från gatuförsäljare som står och säljer turer som heter " Canyons". den turen åkte jag på och det ångrar jag inte, vi besökte nationalparkerna Biogradska Gora och Durmitor. VI fick även se Balkans största sjö Skadarsjön och vi åkte igenom Montenegros huvudstad Podgorica. Under den här uftlykten fick man verkligen se hur vackert Montenegro är, jag vet inte hur många raviner och bergstoppar vi åkte förbi...!
Missa inte heller besök till grannländerna Albanien och Kroatien, särkskilt Albanien bör du besöka när du ändå är där eftersom det inte är ett land som många har besökt och det är faktiskt riktigt vackert trots att landet är hårt drabbat av fattigdom.
Du kommer inte ångra dej om du väljer att åka till Budva i Montenegro, lycka till!
/Travellover
Av Bas_ta
27 aug. 2009 20:20
Tack snälla du för den informationen! Allt är av värde! Låter härligt och ska bli intressant, har ju varit i Kroatsien tidigare och det uppskattar jag väldigt mycket. Tror detta blir kanon! Tack!
Av Marie_s
28 aug. 2009 12:53
Jag var i Montenegro, Becci, i juni iår.
Priserna är inte direkt låga, nästan som hemma. Vädret var toppen och vattnet kristallklart.

Mitt tips blir att ta en heldag och gå längs stranden/strandpromenaden från Budva förbi Becci och genom tunneln för att komma ut till fina stränder med mindre folk och mysiga strandserveringar. Orkar man kan man sen fortsätta nästan ända bort till Sveti Stefan.

Gjorde en dagstur till Albanien och det kan också rekommenderas.