Minns ni Bobby?

17 feb. 2015 00:13
Visningar: 283
Skulle vilja hedra hans minne då han gick bort julen 2009 med att tipsa om hans ställe som numera drivs av änkan: http://www.italianholydays.info/om-oss.aspx
Det ser så mysigt ut på det här stället så det skulle jag gärna vilja åka till. Bobby sa flera ggr att vi skulle komma dit och bo där.

R.I.P lilla Bobby, du var en frisk fläkt här på forumet och då var inget tråkigt här.

http://www.tidningenproffs.se/ur-innehallet/2010/01/Bobby-Hommerberg-ar-dod/
Mvh
17 feb. 2015 10:56
Ja, jag minns honom! Han hade mycket vettigt att berätta. Det blev ett tomrum när han försvann. Kan bara hålla med, det var bättre förr. Stor samhörighet fanns bland medlemmarna, en gemenskap.

Ha det bra!!// Ellismellis
Av Sierra
17 feb. 2015 14:07
Bobby var en frisk fläkt och det var med sorg jag fick beskedet om hans plötsliga bortgång. Tanken var att vi skulle hälsa på i Panicale sommaren som väntade.....
Av Babbo
17 feb. 2015 14:56
Visst minns jag Bobby!
Han var den första som skrev ett meddelande till mig här på RG. Alltid lika trevlig och kunnig om mycket.
Jag har letat efter stället han hade i Italien så det var roligt att få länken. Roligt att höra att det fortfarande drivs.
17 feb. 2015 18:11
Hommen var en lustig prick och mycket underhållande 'på den tiden' då diskussionerna tilläts vara lite hetare.
Av Babbo
17 feb. 2015 21:50
Citerat från Robbowan:
Hommen var en lustig prick och mycket underhållande 'på den tiden' då diskussionerna tilläts vara lite hetare.
Men det slutade väl med att det inte tilläts eller har jag fel? Och vi förstod inte vad som hände.......
18 feb. 2015 01:18
Citerat från Babbo:
Citerat från Robbowan:
Hommen var en lustig prick och mycket underhållande 'på den tiden' då diskussionerna tilläts vara lite hetare.
Men det slutade väl med att det inte tilläts eller har jag fel? Och vi förstod inte vad som hände.......
Började dyka upp en del folk som inte kunde ta motgångar i diskussioner och med det en hel del personangrepp och troll... Tror RG var tvungna att sätta ned foten. Men tråkigare blev det!
Av Babbo
18 feb. 2015 20:32
Började dyka upp en del folk som inte kunde ta motgångar i diskussioner och med det en hel del personangrepp och troll... Tror RG var tvungna att sätta ned foten. Men tråkigare blev det!
Ja det blev det :(

Hoppas att kunna besöka den del av Italien han älskade.......
Av Tubbe
19 feb. 2015 22:56
Härliga tider, tyvärr så bestämde sig RG för att bli helt hurmorbefriat och då passa inte Hommen in.
Ett smart drag var att han var kund hos RG vilket gjorde att de inte visste vilket ben de skulle stå på.

Hade också en inbjudan till Italien och vi ett tillfälle skulle träffas vid Öresunds bron när han var på väg till CPH där en flaska Grappa skulle bli min. Tyvärr blev det inte så.

väldigt trist att vi aldrig träffades.
20 feb. 2015 07:57
Vid nå't tillfälle la han en halvdryg kommentar om varför jag (folk i allmänhet) gjorde engelska uppdateringar på FB ist f svenska. När jag sa att 70% av mina bekanta (då ant 90%) var engelsktalande gjorde han en av få reträtter i sak jag någonsin såg honom göra. :-)