Mina 3 veckor i Florida!!!

6 apr. 2015 15:18
Visningar: 232
Jag, min fru och mina 2 barn: Leia 7 och Linnéa 14.
'Vi landade i Fort Lauderdale, tog in på hotell och bilade dagen efter till Orlando. Tog en dag och kollade upp biljettpriser, omgivning och köpcenter innan vi därefter körde parkerna. 1sta blev Magic Kingdom sen blev det Universal Studios. Vilodag och sen Sea World. Universal var en besvikelse och vi alla tyckte Sea World var klart bäst. Rekommenderar att ha en vilodag efter 2 parker, man är bra seg i kropp och huvudet då. Vi var där 5 nätter och det tyckte vi räckte gott och väl.Vi köpte aldrig några expresspass och tur var väl det för vi köade bara lite i MK men dom andra parkerna hade kötid på 5-20 minuter. Hade nog tur som fan med tanke på att vi var där i vad som ska vara den tiden då alla är skollediga. Därefter åkte vi till Clearwater Beach i 3 dagar. Jag gick på NHL-hockey: Tampa vs Boston. Vi tog även parken Busch Garden som var mycket bra. Den tyckte jag nog var bäst tack vare att dom hade roligaste berg och dalbanorna men även är en djurpark. Bilade sen till Fort Mayers. Stannade här i 2 nätter och badade, Sanibel Island var coolt med alla snäckorna. Sen bilade vi via Everglades till Miami. Vi stannade till vid en indianby och kollade alligatorbrottning, vi fick även hålla i en liten alligator. Det tyckte vi alla var häftigt. Tog även en tur på en "propellerbåt". Vi såg några alligatorer men jag vet inte om det var värt pengarna. Jag har dock alltid vela göra det så det fick bli så. :) I Miami stannade vi 7 nätter och South Beach blev vårat fokus. Allt som allt så kan jag bara ge resan 5+ av 5 möjliga. ALLT gick vår väg. Bilen, dom FANTASTISKA stränderna, vädret som låg på ca 25-30 grader med en mild bris och flygresorna (Norwegian) som var i tid och ungarna sov nästan hela tiden. :) Jag vill även tacka alla på detta forum som har hjälpt mig med mina frågor rörande allt. Rekommenderar sidan www.florida.nu som jag har lustläst innan resa och som jag tycker har hjälpt mig enormt mycket. ALL info man kan behöva finns där. :)

TACK.
Något ni undrar över så bara fråga, jag ska försöka hjälpa er på bästa sätt. :)