Min sambo har betalt flygbiljett fast han ej ska med!

28 jan. 2015 00:49
Visningar: 549
Ja som ni läste på rubriken så har min sambo betalt flygbiljett inrikes BKK - Phuket. Undrar nu hur det blir med resandet när han ska sanna hemma och jag ska runt med vännerna. Måsta vi avboka och boka om på mig eller mina vänners kort eller räcker det med våra e-biljetter som jag har fått på mejlen?! Åh ångest... Vi ska åka med thai air och på hemsidan står det att man måste ha båda.
28 jan. 2015 08:13
Uhm?

Normalt sett så är det ju namnet på biljetten som är det viktiga. Varifrån pengarna kommer ska inte spela någon roll. Däremot, om det skulle uppstå problem så är det nog kortinnehavaren som är nyckelspelaren.

Frågan är, är biljetten betald eller kvarstår det någon delbetalning?

Jag har aldrig behövt visa kredit/kontokort när jag ska flyga, däremot pass och biljett.
28 jan. 2015 09:39
Biljetten har blivit betald och biljetter har jag fått på min mejl. Ska ringa Stockholm kontoret :(
28 jan. 2015 10:06
Vem som betalar har ingen betydelse alls men ifall det står Kalle Andersson så kan inte Lennart Johansson åka . Ni måste ändra resenärens namn via rese eller flygbolaget som ni bokat med. De brukar ta ut en liten administrativ kostnad annars är det nog inga problem :)
28 jan. 2015 10:29
Han står inte som resenär, utan har endast betalt med hans kreditkort. Men nu har jag pratat med Stockholm thai airway och vi har fått en blankett skickad på mejlen och hon bad oss att fota körkort och betalningskortet. Sen skulle dom ta kontakt med thai airway i Bangkok 😃
28 jan. 2015 16:07
Inte alls svar på frågan och kanske inte alls ett problem, men försäkerhetsskull - Tänk på att eventuella reseförsäkringar som man har vid kortköp nu inte gäller dig då du inte betalat med eget kort.
28 jan. 2015 20:35
Jag betalar alltid hela vår familjs resor, även om vi inte tar samma route/datum. Aldrig stött på några problem men heller inte redt med Thai. Kontakta Thai som du är inne på så får du säkert klara besked vad som gällerf ör deras flygbolag.