Miami- Orlando

20 nov. 2014 18:43
Visningar: 1609
Hejsan
Är det någon som har tips på resesätt, snabbast och enklast mellan Miami och Orlando?
Inte bil!
Ska på universal studios och vill gärna vara på plats tidigt på förmiddag.
Tack på förhand
Av Birgere
20 nov. 2014 19:54
Flyg, tåg, buss, shuttle, limo är väl dom vanligaste.
Vilken som passar just dig beror ju på tider, budget, startpunkt.

Google hjälper dig, men lita inte på hemsidor som påstår dom har "alla" lösningar. Dom flesta av dessa sidor är sponsrade hemsidor
20 nov. 2014 23:41
Citerat från Pinglan31:
Hejsan
Är det någon som har tips på resesätt, snabbast och enklast mellan Miami och Orlando?
Inte bil!
Ska på universal studios och vill gärna vara på plats tidigt på förmiddag.
Tack på förhand
Har också alltid kört men det finns som nämnts olika alternativ. Problemet är dock tiden.

Hur har Du tänkt, åka till Orlando på morgonen, gå i parken och tillbaka på kvällen?

Greyhoundbuss kan man nog åka för ca. 17-18 Dollar. Tåg lite dyrare. Men jag tror inte de går på passande tider. Det som kan funka är väl flyg, taxi, limo men hur kul är det att stiga upp vid fyra på morgonen för att sätta sig i en bil och efter det gå en dag i en park? Flyg får man nog stiga upp ännu tidigare.
Det finns också utfärdsbussar som hämtar vid hotellet, kör till en park och ger ca. 6 timmar där för att sen köra en tillbaka för runt $ 160.

Du ska kanske istället fundera på att i lugn och ro ta dig till Orlando på e.m., kvällen innan och sova över på något billigt motell, kanske även sova där kvällen efter parkbesöket och sen resa tillbaka dagen efter......
Av Stunes
21 nov. 2014 11:01
Snabbaste sättet är att med hyrbil ta betalvägen Florida Turnpike från Miami till Orlando mellan 35-37 mil och lite trafikerad. Klart bästa alternativet om ni hyr en bil. Har själv åkt aktuell sträcka så jag vet att det funkar bra.
25 nov. 2014 07:49
Tanken är att slippa köra eftersom det kommer bli jag som får ta smällen :)
Ska kolla upp era alternativ.
Tack så mycket för hjälpen :)