Miami och Orlando i oktober. Några frågor och funderingar.

25 feb. 2015 09:55
Visningar: 550
Jag och min flickvän har bokat flyg med British Airways och ska flyga Landvetter - London - Miami i mitten på oktober. Vi kommer vara borta 9 dagar. Är det någon som vet hur planen är som trafikerar den sträckan? Läst både gott och ont om dem på olika forum. Hur är underhållningssystemet (tv-skärmarna)?

Vi har planerat att spendera 3 dagar i Miami och 6 dagar i Orlando. Vi båda gillar sol/bad och nöjesparker, men nöjesparker mest, därav uppdelningen. Väl i Orlando vill vi gärna hinna med ett par av Disney Worlds parker och båda Universal-parkerna. Eventuellt också SeaWorld.

Vi har bokat hotell som är avbokningsbara, i både Miami och Orlando, för att in i det sista kunna hitta de bästa boendena till billigaste priserna. Boendet i Miami ligger på North Beach/Surfside, är 4-stjärnigt, har fått bra betyg på Tripadvisor och kostar 3500kr för 3 nätter. Är detta område bra, eller bör man försöka hitta ett på South Beach för att få ut det mesta av dagarna i Miami? Vi har försökt hitta hotell till ungefär samma pris där, men då är det 3-stjärniga hotell med något sämre betyg på Tripadvisor. Är det ändå värt att välja det före North Beach?

I Orlando har vi hittat ett 3-stjärnigt hotell som ligger mitt emot Universal Studios på I-drive. Frukost ingår och det finns pool+luftkonditionering. Kostar ca 3000kr för 6 nätter. Så det känns ok.

Sedan undrar jag vilka parker ni skulle rekommendera att vi besöker? Vi vill som sagt till ett par Disney-parker och båda Universal-parkerna (The Wizarding World of Harry Potter är viktigt att besöka). Sedan vill flickvännen till SeaWorld. Har själv inte besökt det innan, så tänkte kolla med er, som varit där, hur det är? Är det värt att spendera en dag där eller ska man satsa på någon annan nöjespark, alternativt en utflykt?

Det sista jag undrar är hur mycket folk det brukar vara i nöjesparkerna i oktober? Har läst att det kan vara väldigt olika, men ni som varit där tidigare under denna tid kanske vet? Vi ska som sagt dit i mitten på oktober.

Ber om ursäkt för att det blev ett ganska långt inlägg. Förhoppningsvis orkar ni läsa allt och komma med bra svar. Tack på förhand!
Av Birgere
25 feb. 2015 10:24
Ang flyget, kolla seatguru
Ang Miami Beach
, satsa på South Beach
Ang parker, läs på forumet och nätet vad ni tror passar just er allra bäst, Orlando har ju dessutom en massa annat än bara dom stora parkerna.
Crowded?... det är alltid mycket folk i parkerna men lugnare i oktober än i mars
kolla även hotell via hotwire
25 feb. 2015 16:08
Hej.
Oktober blir en perfekt månad att besöka Florida. Lågsäsong, vilket innebär låga boendekostnader i Orlando (i alla fall). Varmt och skönt troligtvis, med lite tur ca 28-30 grader.
Universalparkerna bör vara självskrivna för er. Om inte åkattraktionerna räcker kan ni på en timme ta er till Busch Gardens i Tampa. En udda grej skulle kunna vara Discovery Cove. Behaglig vattenpark med all-inclusive. Denna kan kombineras med Seaworld och Aquatica till paketpris.
I Orlando är möjligheterna, om inte oändliga, så väldigt många.

Som föregående talare: Finns många trådar om detta
26 feb. 2015 11:10
Tack för alla tips! Hur bra som helst.

Birgere: Väldigt bra tips med Hotwire, den sidan visste jag inte om. Ska kolla runt där och se vad jag hittar.

Nisse524: Discovery Cove låter intressant. Kan vara en rolig grej att göra på tjejens födelsedag.

Gunillad: Perfekt, tack! Verkar som att vi slipper de allra värsta köerna.
26 feb. 2015 19:43
Om ni gillar skräckupplevelser så har ni mycket att välja på eftersom Halloween firas ordentligt i oktober! Vi var på BuchGardens en kväll förra året, kan rekommenderas...om ni törs! Buch Gardens ligger i Tampa, kombinerat Zoo och nöjesfält.

Varför Disney? Förvänta er inte så häftiga åkupplevelser bara, det är mer för barn. Universals båda parker ska ni absolut gå på, en dag på varje park skulle jag välja om ni inte varit där förut. Det är stort, roligt och att jäkta sig igenom är inte kul. Missa inte Simpson the ride, ser inte ut som att vara något speciellt, men är riktigt bra, och The Hulk, och Spiderman och...

Sea world är ett hett ämne på denna sidan just nu, många som avsäger sig att medverka till att vilda djur hålls i fångenskap, men lika många som tycker att parkerna är fantastiska. Besöker ni Discovery Cove så ingår inträde till Sea World och Aquatica, om det inte har ändrats nu. När vi skulle dit så var det fullbokat flera månader i förväg, kanske lättare att få biljetter nu då detta var ett par år sen.

Sea world är främst en djurpark med havsanknytning men det finns ett par riktigt bra åkattraktioner där.

Ni kommer att ha det sååå bra i Florida, trevlig resa!
27 feb. 2015 16:13
Riktigt bra med Halloween. Har kollat en hel del på vad parkerna gör för att fira det och det är ganska mycket, så vi kommer garanterat ha kul. Halloween är en rolig högtid.

Vi älskar Disney. Gillar även som vuxna att kolla på Disneys filmer. Så Magic Kingdom kommer vi besöka hur som helst. Animal Kingdom har ju en hel del roliga attraktioner också, så därför blir det troligtvis att vi besöker den parken med.

Får kolla på det med att boka Discovery Cove i förväg, om det nu fortfarande är så fullbokat. Kanske kan behöva göra det någon månad i förväg minst då.

Tack så mycket Dalton17!
27 feb. 2015 17:20
Då förstår jag, då får ni säkert kul på Magic Kingdom.

Ja Halloween är något som man satsar stort på. Vi såg på vårat hotell att de sålde biljetter till Skräckkvällarna, men vi valde att köpa i kassan när vi kom dit istället. Det visade sig vara dumt då biljetterna var nästan dubbelt så dyra. Så kolla noga innan ni köper.

Kul att kunna hjälpa till lite, Tröttnar aldrig på Florida!