Miami och omgivningar utflykter?

23 juni 2015 03:37
Visningar: 385
Hej! Befinner mig just nu på South beach Mismi med man och två barn- 7 och 10 år. 4 dagar kvar här, och vi vill ha lite bra tips på aktiviteter/ utflykter som är relativt billiga.
Hittills har vi badat, varit på Everglades, Sawgrass Mills.
Tänker åka ut till the Keys en dag- typ Key Largo och snorkla lite.
Vilka delar av South beach får man inte missa?
Vi bor rätt långt söderut så vi har hållt oss mellan 5th 9th street hittills.
Downtown Miami- nåt att se?
Andra utflyktstips på hyfsat avstånd? Gärna sådana som kanske avklaras på en halvdag! Eller mindre;)
23 juni 2015 11:31
Antar att shopping inte var något ni tänkt er då men det finns ett till stort shoppingcenter, Aventura Mall, norr om Miami som är värt ett besök.
Jag tyckte inte downtown Miami var något vidare roligt. Dessutom finns det en hel del områden där som man definitivt inte ska vistas på som turist.
23 juni 2015 13:05
Nja, vi tänker nog ta resten av shoppingen när vi kommer till Orlando.
Ungarna var måttligt roade av Sawgrass ;)
23 juni 2015 13:36
Citerat från Marvanparva:
Hej! Befinner mig just nu på South beach Mismi med man och två barn- 7 och 10 år. 4 dagar kvar här, och vi vill ha lite bra tips på aktiviteter/ utflykter som är relativt billiga.
Hittills har vi badat, varit på Everglades, Sawgrass Mills.
Tänker åka ut till the Keys en dag- typ Key Largo och snorkla lite.
Vilka delar av South beach får man inte missa?
Vi bor rätt långt söderut så vi har hållt oss mellan 5th 9th street hittills.
Downtown Miami- nåt att se?
Andra utflyktstips på hyfsat avstånd? Gärna sådana som kanske avklaras på en halvdag! Eller mindre;)
Miami är helt klart värt ett besök, ta en tur med Metromovern (gratis), gå på "Historical Museum of Southern Florida". Se er om i downtown lite och ta sen en tur med t.ex. "Island Queen" och se vattnen och öarna utanför Miami. Avsluta kvällen på Bayside (där båtarna också går).

Inte gratis, men Jungle Island och Miami Seaquarium är sevärda, speciellt för barnen, Zoo Miami är superfint och billigare men en bit bort liksom Monkey Jungle och Coral Castle. Vizcaya Museum and Gardens, Miami Science Museum är ett par andra tips närmre centrum.

I Sobe har ni t.ex. Holocoust Memorial och Miami Beach Botanical garden som båda är gratis. Jewish Museum är intressant och visar en hel del av Miami Beachs historia. Ni ska definitivt röra er lite längre norrut, runt Lincoln rd. händer det mesta utöver Ocean dr. men promenera även längre så ni kommer till nämnda platser.

Ni har hållit er inom en väldigt liten del, rör er runt och titta. även söderut och promenera hela vägen runt ön, Southpoint park här kan man stå och se kryssningsfartygen passera om man tajmar rätt, marinan här kan ni ta vattentaxi in till Miami om ni vill. Blir ni trötta kan ni hoppa på gratisbussen som går runt hela South Beach...

Ni hittar massor att göra i Miamitrakten på Tripadvisor http://www.tripadvisor.se/Attractions-g34438-Activities-Miami_Florida.html
23 juni 2015 14:09
Floridasidan, du är bra du :)

Metromovern går bara i downtown antar jag, inte i SoBe?

Googla det kan jag ju själv iofs :)
Av Birgere
23 juni 2015 14:42
Ni ska som sagt definitivt dra er längre norrut. Antar ni gjort en Art Deco promenad redan men det finns mycket mer ovanför 10e gatan, promenera längs Ocean dr, men läs på innan annars missar ni godbitarna.
Testa gärna att hyra Segways en timme eller så.
När ni tagit er upp till Lincoln road så satsa tex på en lättare måltid på det genuina icebox cafe.
23 juni 2015 14:59
Citerat från Marvanparva:
Floridasidan, du är bra du :)

Metromovern går bara i downtown antar jag, inte i SoBe?

Googla det kan jag ju själv iofs :)
:-)

Det finns tre olika "loopar", de går faktiskt en bit utanför Downtown men inte i Sobe....

Se karta här http://mapsof.net/map/miami-metromover-map
24 juni 2015 02:38
Vi tog lokalbuss idag och kollade in botaniska, holocaust och Lincoln road. Sevärt!