Miami juni- tips!

19 maj 2013 14:27
Visningar: 5486
Hej!

Jag funderar på att boka en resa till Miami 2-3 veckor i juni. Alla säger att vädret inte är bra då och att det regnar mycket, men vad menas egentligen med det? Är det många och korta skurar varje dag eller regnar det konstant? Är sol och bad otänkbart eller är det bara att vädret är sämre än annars?

Jag reser även själv och har inte varit där tidigare så tar gärna emot tips på prisvärda boenden och aktiviteter. Gillar sol, bad, båtliv, shopping, barliv, träning osv.

Hälsningar

Alexandra
Av Daytona
19 maj 2013 15:20
Nu har jag inte varit i just Miami den tiden, men väl i andra delar av Florida. Vi åker förresten själva dit om 3 veckor igen. Vädret är regn och åskskurar, mest varje dag, korta sådana. Det kanske regnar en timme , ibland mindre, ibland mer, och oftast så kommer det in på eftermiddagen. Sola och bada kan man göra ändå- no problem. Nu ska jag inte kaxa upp mig för mycket så att det blir något nytt regnrekord just i år, men så har det varit dom gånger vi vart i Florida den tiden på året ;o)
Av Niinas
19 maj 2013 16:47
Jag ger dig samma besked. Ja det kommer regna, men det är oftast korta skurar på max en timma som drar in på eftermiddagen. Någon dag regnar det kanske lite mer och någon dag inte alls. Eftersom det bara är skurar och temperaturen ändå ligger runt 30 grader kan man självklart bada ändå. Och tänk på att inte låta väderprognoserna oroa dig för mycket. Eftersom vädret växlar snabbt under sommaren brukar prognoserna för nästan varje dag lyda regn/åska/sol. Jag ska inte ge några löften, men så har det varit de 3 ggr jag har varit i Miami i juni-juli.
19 maj 2013 18:43
Tack snälla för era svar! Har inte bestämt mig helt om det blir Miami eller någon annanstans i USA men är det som det har varit för er känns det ändå helt okej :)
Av Mdivall
24 maj 2013 08:39
Själv kommer jag vara i Miami den 23/6 - 13/7 i år och det är precis som de andra skriver inte samma regn som vi har i Sverige. Här är det oftast dåligt väder hela dagen när det är dåligt väder.

I Miami så kan det tidigt på morgonen vara molnigt, sedan när solen kommer fram så försvinner molnen och solen bränner. På eftermiddagen/kvällen kommer molnen tillbaka och regnet faller i en stund. Vilket jag personligen ser som ett skönt inslag. Det blir behagligare i luften efter en regnskur och det är ju aldrig kallt.

Bara njut av semestern, det kommer i alla fall jag göra!

En liten rolig parantes, första gången jag var i Miami under lågsäsongen, var i augusti och jag hade förväntat mig rätt dåligt väder. Jag var mycket förvånad över att det överlag var grymt bra väder (dock med de inslag som jag beskrev ovan). Så jag frågade en god vän som bor i Miami om vädret alltid var så här vid denna säsong, han svarade "ja", då frågade jag, "men varför är det lågsäsong då?" och fick svaret: "därför att hela USA har bra sommarväder, så amerikanerna åker inte till Florida under sommarmånaderna, då de har varmt och skönt där de bor". Det hade i alla fall inte jag tänkt på. För mig betydde lågsäsong - dåligt väder .

Med det sagt så är det ändå mer ostadigt och sämre väder under juni-september, men då jämför man med FANTASTISKT väder resten av året.
Av Mdivall
24 maj 2013 08:45
Glömde i och för sig att ge dig tips på saker att göra!

Det finns samma saker att göra under juni som under andra tider på året. Dock är det inte så mycket happenings som resten av året. På Miami beach händer det saker hela tiden, men just under lågsäsongen så är det inga karnevaler m.m.

Det finns många trådar på denna sidan om shoppingen, stränderna m.m. Alla de sakerna finns självklart för dig i juni också ;-)

På Miami Beach finns det hur mycket träningsmöjligheter som helst, utomhusgym finns det ett antal av, sedan finns det gymklubbar i nästan varje hus. De är noga med hur de ser ut på Miami Beach, man ser folk jogga och träna överallt. Utomhusgym hittar du bl.a. i Brittany Bay Park, där utrustningen är snyggt utspridd i parken.