Mexico (Playa del Carmen/Cancún/Túlum) och New York i februari/mars 2015

2 dec. 2014 21:34
Visningar: 425
Hola!

Vi är två 23-åriga tjejer som planerar en resa till Mexico i februari och mars. Vi har inte beställt något än (men kommer förmodligen göra det i helgen) men vår tanke är att bo i Playa del Carmen och sedan göra utflykter till närliggande städer och öar. Vi gillar sol, bad, äventyr, naturen, mat, vin, tequila, sombreros och att dansa.

Vi tänkte vara i Mexico i 10 - 14 dagar och sedan i New York i ca 7 dagar. Är det någon som också planerat en resa till Yucatánhalvön i februari/mars? Hör av er!

Om ni har tips på billiga och bra boenden så är det också välkommet. Vad som helst är välkommet. Tips på bästa burriton kanske.

Adiós.
12 dec. 2014 12:53
Hej! Jag och en tjejkompis har också kollar på resor till Mexico- Cancún. Vi har dock tänkt jan/feb, 1-2 veckor. Tänkte höra om ni hittat några bra boenden?? :)

Hälsningar
Elin Niklasson
12 dec. 2014 16:37
Hej, vad roligt!

Ja, tillslut så hittade vi ett hotell som hette Hotel Barrio Latino som verkade bra på alla vis. Låg nära stranden/centrum, verkade helt ok fräscht och hade fått bra recensioner. I efterhand såg vi att de hade en rolig hemsida med videos på rummen... det blir nog bra! ;)
Av Annad88
20 jan. 2015 16:50
Hej Amanda!

Har ni bokat ännu? :) Jag är sugen på att dra till Mexico, men mitt resesällskap hoppade precis av!
23 jan. 2015 00:05
Hejhej! Ja, vi har bokat allt och är redo att åka den 15 februari.
Hoppas det löser sig för dig.