Mexico/Belize med barn

26 apr. 2008 20:53
Visningar: 1020
Vi planerar nu vår dec-jan resa till främst Mexico, men även Belize. Har själv varit där år 2000. Är det ngn som kan rekommendera ett bra/(kanske all inclusive)?, men prisvärt hotel i Playa del Carmen eller ngt annat barnvänligt ställe på Yucatan samt på Caye caulker, Belize. Mvh Cissi
Av Nickeb
27 apr. 2008 09:42
Vi var i Mexico -05 och hade två av våra barn med då.
Vi fastnade för Isla mujeres, där bodde vi på två hotel som båda var bra i vårat tycke, det var dels Mar Azul Hotel som var lite enklare samt Posada Del Mar.
http://www.morningsinmexico.com/posada.htm

Nu är inte vi dom som kräver TV (dock hade P.DelMar TV) , Aktivitetsområde, Bamseklubb och allt vad det heter utan det var mest för att ha någonstans att slagga, men det är ju olika vad det gäller krav.
Dock hade båda ställena pool, varav Posada Del Mars var väldigt mysig, med en fin bakgård.
Tror man får pröjsa runt 400-600 Sek per natt för dessa hotell, ev. med lite förhandling. Rent o fint var det samt bra läge.

Stranden på I. mujeres är perfekt för barn då den är långgrund och har lungt vatten. Det finns gott om restauranger och barer, en liten supermarket samt marknadsplats (Perfekt för en superbillig o god lunch).

Pdc passade inte oss alls, vi bodde dock på ett jättebra hotell (som jag inte minns namnet på) men i övrigt var det inte våran grej, mycket folk, relativt dyrt, bara tingeltangel-butiker och turistresturanger, så vi tog fyra nätter och lade sedan benen på ryggen. men det beror ju på vad man vill ha ut av sin semester, andra tycker säkert det är jättebra.

Vi var även i Tulum, Puerto morelos, Cancun, Cozumel, Isla Holbox, Merida, valladolid, San cristobal och Palenque. om det är något du vill ha tips om.
27 apr. 2008 17:27
jag var på caye caulker för en månad sen ungefär.. ön har en jättehärlig atmosfär men det finns inte så mycket att göra. Allt för många dagar där skulle jag inte föredra. Dessutom så finns det inte någon direkt "strand" att bada vid. Men aboslut värt att besöka. Grannön San pedro har mer utbud av restauranger och dylikt. Det kan vara värt att åka dit någon dag. Tar ca 30 minuter med taxibåt från caye caulker.