Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
Diskutera Frankrike
2012-03-14 11:18

Mest prisvärda sättet att ta sig till Korsika??

Förslag någon? Vi är två vuxna och två barn från Blekinge, dvs för flyg är väl Köpenhamn närmaste alternativet. Billigast hittills verkar vara att köpa flygbiljett via Langley. Men flyget blir ju drygt dubbelt upp mot att flyga till t ex Nice eller Marseille. Flyg till Alghero eller Rom och sedan båt? Någon som listat ut en smart kombination?
Tacksam för svar.
/F
  • 2012-03-16 21:51
    Hur lång tid tar det att åka båt till Korsika från Italien eller Frankrikes fastland?

Billigaste jag hittat med flyg är att boka två biljetter, först till Nice eller Marseille (där kan man komma ner i 1800-2000 kr) och sen från Nice eller Marseille till Korsika med Air Corsica/CCM Airlines (1500 kr). Men då blir det som sagt på två biljetter, vilket kan vara jobbigt om flyget strular.. tror inte det går att komma billigare undan med flyg i alla fall.
  • 2012-03-19 00:56
    Fast du ska bo någonstanst på Korsika sedan också, eller? Om ja, så köp ett paket med Langley eller någon annan på en gång istället... blir inte billigare att tråckla sig ner med flyg själv och betala per natt på plats! Och så slipper du slösa bort tid på allt trixande för att ta sig via Nice eller Marseille...
  • 2012-03-19 09:24
    Hej och tack för svaren!
    Anledningen till att jag letar efter resan för sig är att jag helst vill bo vid Palombaggia - en strand på södra Korsika. Jag känner i alla fall inte till någon som erbjuder hotell eller dyl där i kombination med resa?

Jag ska kolla in CCMairlines, hade bara sett AirFrance tidigare.
  • 2012-03-19 11:21
    Hej !
    Varför inte söka flygstol på Norwegian air, Ni kan kanske hitta hyfsade prisar där.
    Lägger med några länkar flyg till Korsika.

http://www.aircorsica.com/

Att åka båt är också ett ypperligt alternativ,där går båda vanliga bilfärjor och snabb båtar över.
    På sidan jag länkar till har bra prisar, ibland kör dom med specialprisar,så håll koll.

http://www.corsica.net/corsica/uk/venir/move/mer.htm

Om Ni flyger t. e.x Nice, går det bra bussförbindelser från flygterminalen till färjeterminalen.
    Lycka till.
  • 2013-05-13 14:02
    Jag har tagit flyget till Nice och sen båt därifrån. Funkar bra!
Visningar: 1418  |  Dela med andra:    
0 svar
Någon som åkt tåg på Korsika?
11 veckor sedan av Paraflaxet
Vi gillar att åka tåg och skulle gärna höra om andras erfarenheter på Korsika. Fungerar det att köpa biljett direkt på stationen eller bör man boka innan i högsäsong? Om man köper en 7 dagars biljett ska man ändå boka sittplats? Hur lång tid tar ...0
1 svar
... aj åker ni 2 för 1 till Korsika!
3 veckor sedan av Desires
... Ille Rousse eller Calvi på vackra ön Korsika, 2 personer med halvpension och betala för 1 person. Hit passar det utmärkt att resa även med småbarn, nära till jättefina sandstränder med kristallklart vatten. Jag ville bara delge er detta tips ...1
15 svar
Någon som varit på Korsika med b ...
2 år sedan av Desires
Hej! Funderar på att nästa år ta med dotterns familj och 2 barnbarn (då 1,5 år och 4,5 år) till Korsika. Vill gärna ha ett hotell med typ ... så att resa med Langley är väldigt prisvärt tycker jag. För er vuxna finns det också väldigt mycket ...15
3 svar
Camping på Korsika
2 år sedan av Evasofia
Nu har vi bestämt oss. Det blir camping på Korsika i sommar. Båten bokad, nu är det bara resten kvar. Vi reser med våra 2 barn - 10 och 12 år. Vi hade tänkt bo på 3-4 campingplatser under de 3 sista veckorna i augusti. Det verkar osannolikt att ...3
2 svar
Små smultronställen efter franska ...
3 år sedan av Noren
Jag och min dotter ska flyga till Toulon i september. Vi ska bila i ... vid klart väder kan man se ända till Korsika. Även här medeltida, små smala gränder, fint.2
Annons:
Korsika – en vild skönhet
av Stine, 27 apr 2012
Guide till en Medelhavsö som du kan ha nästan för dig själv Korsika är en okänd pärla för många. Den franska ön lockar med bländande vackra stränder, charmiga byar och fantastisk ...
Udda weekendstäder i Europa
av Lina, 1 apr 2013
Hit kan du resa utan att springa på grannen Weekendresandet växer för varje år som går. Städer som Barcelona, Paris, Berlin och New York är storsäljare som år efter år har många ...
Shopping- hotell i Europa
av Lina, 14 mar 2013
Här är hotellen med perfekt läge för dig som älskar shopping När det är dags att välja vart man ska bo på weekendresan brukar det vara flera faktorer som spelar in. En viktig ...
Vinterns bästa skidsemester i Alperna
av Stine, 20 nov 2012
Oavsett vem du är vet vi vart du ska resa Vintern närmar sig med stormsteg och för många är den redan här – på tiden att börja tänka på vart man ska resa på skidresa i vinter med ...
Relaterade sökningar

båt till korsika

,

nice korsika

,

korsika tips

,

båt nice korsika

,

marseille till korsika

Erbjudanden från reseföretag

Bilsemester

Bilrundresa på Sardinien och Korsika

Fritidsresor

Bilrundresa på Sardinien och Korsika
Två spännande öar i samma resa! Det vackra Korsika är huvudingrediensen, men du inleder och avslutar i den italienska småstaden Alghero på Sardinien.

Fritidsresor

Skidresor

Andorra - Bästa skid upplevelsen

Quality Travel

Andorra - Bästa skid upplevelsen
Andorra ligger uppe i Pyreneérna mellan Spanien och Frankrike. Skidåkningen ligger runt 2500m vilket innebär mycket och bra snö i kombination med 300 soldagar/år. Över 200km pist eller obegränsat med offpist. Priser från 4995:- ink flyg o hotell.

Quality Travel

Weekend

Weekend Nice, utvalda hotell + flyg.

Airtours

Weekend Nice, utvalda hotell + flyg.
En weekendresa till Nice ger dig både sol och stad! I Nice värmer solen året om och vintrarna är milda och våren ljuvlig. Utsikten från den berömda strandpromenaden, Promenade des Anglais, är hänförande. Precis framför dig har du palmer, lila bougain

Airtours

Bilsemester

Dags att boka hyrbil?

Globalcar

Dags att boka hyrbil?
På Globalcar.se kan du välja mellan massvis av bilmodeller. Just nu erbjuder vi gratis extra förare när du bokar hyrbil I NIce. Besök oss och jämför priser från dem största hyrbilsföretagen. Boka sommarens hyrbil redan idag!

Globalcar