Mest prisvärda sättet att ta sig till Korsika??

Av Freter
14 mars 2012 11:18
Visningar: 8574
Förslag någon? Vi är två vuxna och två barn från Blekinge, dvs för flyg är väl Köpenhamn närmaste alternativet. Billigast hittills verkar vara att köpa flygbiljett via Langley. Men flyget blir ju drygt dubbelt upp mot att flyga till t ex Nice eller Marseille. Flyg till Alghero eller Rom och sedan båt? Någon som listat ut en smart kombination?
Tacksam för svar.
/F
Av Anellip
16 mars 2012 21:51
Hur lång tid tar det att åka båt till Korsika från Italien eller Frankrike fastland?

Billigaste jag hittat med flyg är att boka två biljetter, först till Nice eller Marseille (där kan man komma ner i 1800-2000 kr) och sen från Nice eller Marseille till Korsika med Air Corsica/CCM Airlines (1500 kr). Men då blir det som sagt på två biljetter, vilket kan vara jobbigt om flyget strular.. tror inte det går att komma billigare undan med flyg i alla fall.
19 mars 2012 00:56
Fast du ska bo någonstanst på Korsika sedan också, eller? Om ja, så köp ett paket med Langley eller någon annan på en gång istället... blir inte billigare att tråckla sig ner med flyg själv och betala per natt på plats! Och så slipper du slösa bort tid på allt trixande för att ta sig via Nice eller Marseille...
Av Freter
19 mars 2012 09:24
Hej och tack för svaren!
Anledningen till att jag letar efter resan för sig är att jag helst vill bo vid Palombaggia - en strand på södra Korsika. Jag känner i alla fall inte till någon som erbjuder hotell eller dyl där i kombination med resa?

Jag ska kolla in CCMairlines, hade bara sett AirFrance tidigare.
19 mars 2012 11:21
Hej !
Varför inte söka flygstol på Norwegian air, Ni kan kanske hitta hyfsade prisar där.
Lägger med några länkar flyg till Korsika.

http://www.aircorsica.com/

Att åka båt är också ett ypperligt alternativ,där går båda vanliga bilfärjor och snabb båtar över.
På sidan jag länkar till har bra prisar, ibland kör dom med specialprisar,så håll koll.

http://www.corsica.net/corsica/uk/venir/move/mer.htm

Om Ni flyger t. e.x Nice, går det bra bussförbindelser från flygterminalen till färjeterminalen.
Lycka till.
Av Karing
13 maj 2013 14:02
Jag har tagit flyget till Nice och sen båt därifrån. Funkar bra!