Mellanlandning i 40h

Av Lajne
27 nov. 2014 20:39
Visningar: 210
Tjena! Jag och en kompis har tänkt att flyga till kastrup från Nicaragua. Vi har hittat ett billigt flyg men det enda knepiga är att vi måste vänta i 40 timmar i Fort Lauderdale. Då undrar vi hur det fungerar med Visa? Om vi har tänkt att lämna flyplatsen och ta in på ett billigt boende antingen i Miami eller i Fort Lauderdale och spendera en dag där innan vi flyger hem. Vad skulle man då behöva för sorts Visa?

Att tillägga är att vi roadtrippade i Usa i 7 veckor mellan oktober och november men sedan lämnade landet. Men vi har ju fortfarande ett ESTA i 3 månader från 28 september som går ut 26e december. Kan man komma in på det eller behöver vi skaffa något nytt?
Resan från Nicaragua är den 16e December.

Tack på förhand, Alexander
Av Hawaii
27 nov. 2014 22:04
Du och din kompis har inget val vid ankomst till Fort Lauderdale - ni kommer definitivt att gå genom amerikansk pass- och tull-kontroll. Och efter att ha klarat av det så misstänker jag att 40 timmar på flygplatsen inte kommer att vara speciellt lockande. Finns en hel del motell i närheten och även om det är veckan innan jul blir det nog inget problem att hitta något för en eller 2 nätter. Hur det förhåller sig med ESTA kan jag inte uttala mig om men någon annan kan nog hjälpa dig (även om jag tror att ditt nuvarande ESTA blir OK).
Av Birgere
27 nov. 2014 23:14
ESTA räcker ju i 2 år och har ni varit i Sverige efter roadtrippen så är det OK att åka in på befintligt ESTA.
Av Lajne
28 nov. 2014 00:25
Citerat från Birgere:
ESTA räcker ju i 2 år och har ni varit i Sverige efter roadtrippen så är det OK att åka in på befintligt ESTA.
Tack för svaren! Vi har inte varit i Sverige efter roadtrippen men det borde väl fungera ändå?
Av Birgere
28 nov. 2014 08:39
Bara ni har varit utanför den Nordamerikanska kontinenten så är det OK och då ni ska flyga från CPH så har ni ju det.
Av Lajne
28 nov. 2014 23:28
Citerat från Birgere:
Bara ni har varit utanför den Nordamerikanska kontinenten så är det OK och då ni ska flyga från CPH så har ni ju det.
Ja men då ska det väl gå bra då. Men jag tror du har läst frågan fel.. Vi ska flyga till CPH från Nicaragua. Men det gör ju inget, tack för hjälpen!