Med barn i Grekland

Av Roger75
17 apr. 2013 20:05
Visningar: 861
Tänkte kolla med er som varit runt i Grekland. Jag och min fru planerar att åka till Grekland i mitten av Augusti med våra två barn, 4 och 7 år. Vi vill gästa två eller tre öar under två veckors tid. Jag har snöat in på Kykladerna, Naxos, Amorgos, Antiparos ffa.

Kruxet är hur vi så smidigt som möjligt ska ta oss dit, för barnens skull. Har spanat in reguljärflyg till Athen, Kos, Chania.
Tacksam för tips! Givetvis tacksam för andra tips om fina öar och kanske mer lämplig turne.
/Roger
22 apr. 2013 13:36
Hej Roger,

Vad härligt, ni kommer att få en fantastisk resa med familjen. Grekland är så lätt att resa med barn. Vi har ö-luffat 2 ggr och skulle gärna göra det igen.
Båda våra gånger har vi varit i Klyladerna och kan varmt rekommendera det. Ett litet tips på en mysig ö är Koufonissi. En väldigt liten ö, men så mysig och fina ställen att bada på.

Vi reste första gången direkt till Santorini och begav oss därifrån ut i klykladernas fina övärld. Andra gången flög vi till Aten och tog seda tåget ut till Pireus och därifrån med katamaran ut till Amorgos.

Kika gärna in på min sida där det finns resealbum från våra ö-luffar.
Hur länge ska ni vara borta? Tänk på att resandet tar tid och kraft, så dar hellre ner på antal öar och njut av de, så det inte bara blir resor i resan:)

Hör av dig om det är ngt mer du undrar över,
Av Roger75
22 apr. 2013 21:45
Hej Löfquist! Tack för svar. Vi stannar väl ute ca 14 dgr beroende på vilken flygstol som är billigast. Vi har ännu ej bokat flyg men det ser i dagsläget ut som att vi flyger till Heraklion och utgår därifrån. Sedan får vi se vartifrån vi flyger hem. Det får bestämma rutten. Det gäller väl som du säger att inte vara för övermodig med antalet öar. Kikar lite i dina album, tackar för tipsen! /Roger