Matchning av bonuskort

Av Bibby
2 juni 2015 22:14
Visningar: 118
Har ni nån typ av färg/nivå på ert bonuskort så är det möjligt att matcha det mot ett annat bolag/allians.
Kostar inget.

Kan ge er mer baggage och lounge access bl.a..

Loungen i DXB är riktigt trevlig, har jag hört. :)
2 juni 2015 22:57
Många hotellkedjor har samma deal. Slänger du upp ett Guldkort hos Hilton får du ett Guldkort hos Starwood, Carlson-Rezidor etc (t ex).
Av Birgere
2 juli 2015 20:29
Nu får vi hoppas på att fler flygbolag hakar på detta :-)
3 juli 2015 12:17
Tier matching har blivit väldigt vanligt på sistone och det brukar vara ganska enkelt att genomföra.
3 juli 2015 12:38
Ok, jag är helt novis men har guldkort på Hilton.
Hur gör ni? Langar ni upp kortet by accident eller tar ni fram det och frågar "Kan ni matcha detta med er kedja?"

Önskar handsontips - inte bara att "det funkar" :)
3 juli 2015 15:38
Sorry Nisse2ears, jag begrep inte att du vill ha hands on tips.

En möjlighet är att göra precis som du säger. Jag skulle kontakta försäljningsavdelningen hos företaget som du vill bli kund hos och förklara ödmjukt men bestämt att "om ni matchar min status så kommer jag att flytta alla mina nätter till ert etablissemang".

Om du använder en resebyrå som är tjenis med din tilltänkta leverantör så kan de säkert hjälpa dig alt om ditt företag har en bra kontaktperson.
3 juli 2015 15:41
Det är lugnt jeppe! Jag hade ju inte skrivit nåt i tråden tidigare. och du är väl inte tankeläsare :)
Tack.
3 juli 2015 15:46
Går grundkursen i tankeläsning just nu men som du såg så är jag ingen bra student. ;)
Av Pelle77
4 juli 2015 20:24
Minns att jag mailat en annan kedja om matchning och de ville se ett utdrag av min status samt stays och kunde då matcha. Ska göra slag i saken nu med Hhonors guld och Starwood Guld