Mat från affärer kroatien

29 juni 2016 18:03
Visningar: 2001
hej! på lördag är de äntligen dags :) 2 veckor i makarska.. tänkte kika med er som varit där mycket hur maten är om man handlar i affärer? tänkte laga lite lunch på hotellet ibland, har varit mycket utomlands men blir illamående när jag ser getter o kossor efter vägarna med revben som sticker ut och skinkan i affärer med gröna o bruna fläckar o korvarna som är skrikrosa och mjölk i ljumna kylskåp, så de gångerna jag har lagat själv har det oftast blivit typ pasta o ketchup men har nu mina barn med mig så lite pasta med en öl duger ju inte längre, vad tycker ni om smak kvalitet och så? tack på förhand!
Av Tittin
29 juni 2016 20:00
Tycker att maten 'r j'tte bra finns mycket fin lufttorkad skinka o annat fint k;tt.....finns en butik kedja som heter Tommy d'r finns allt man kan ;nska bosniskt br;d 'r kanon gott................
11 juli 2016 17:39
Sitter just nu och njuter i Kroatien. Varmt +35 grader så det gäller att göra som kroaterna själva, dvs hålla sig i skuggan, dricka mycket vätska och ta det litet lugnt.

Här finns massor av affärer. Det beror litet på var Du är men Tommy som är en kroatisk kedja finns på många ställen i olika storlekar, Kaufland och Lidl finns också, Konzum, Studenac osv osv. Har Du ett torg i närheten, gå gärna dit för att handla frukt och grönt. De köttaffärer som finns står under strikt kontroll. Straffavgifter för att sälja okontrollerat kött är skyhöga. Så gå Du ut och handla, laga mat och njut av en härlig semester.