Mat

Av Coconut
18 apr. 2015 18:02
Visningar: 636
Har en säkert rätt dum fråga. Vi planerar att ta med oss mat hemifrån då vi kommer vara i Florida en hel månad denna gång. Får man ta med sig "vanliga" saker in? Planerar bla att ta med ost. För övrigt borde väl det klara sig på vägen då det ju är några grader kallare i bagageutrymmet?
Av Hawaii
19 apr. 2015 00:23
Det finns massor med ost i Florida! Och dessutom troligen billigare! Satsa på att undvika onödiga komplikationer och spara pengar samtidigt.
19 apr. 2015 11:38
Om du struntar i plastostsektionen så hittar du säkert fullgoda alternativ - lokal mat är ju en stor del av resan - men ta med en osthyvel om det skulle vara så.
Av Coconut
19 apr. 2015 13:03
Vi har haft svårt att finna "vanlig" ost...jag gillar typ bara hushåll...och de har varit rätt dyra...därav min fråga...men tack för era svar...
19 apr. 2015 17:03
Hushåll är ju i praktiken en ganska smaklös (typ) gräddost så be om råd om liknande.

Alt avstå ost eller testa nåt HELT annorlunda. Du kanske gillar det.
Av Coconut
19 apr. 2015 22:30
Jag är veg så finns inte jättemånga alt och de ostar vi har funnit under alla de ggr vi har varit där har inte fallit mig i smaken. Men i get your point...tack
Av Hawaii
20 apr. 2015 03:14
Trader Joe's har ett ganska omfattande ost sortiment, och prova även med Publix Supernarkets som finns överallt.
20 apr. 2015 09:31
Bara en sista fråga: Måste du ha ost då?
Av Hkn
20 apr. 2015 20:08
IKEA Food Market.

Fyra varuhus i Florida: Orlando, Tampa, Miami och Sunrise.
Har de full sortering så ska där finnas herrgårdsost, prästost
och... (tara-dam-tara-dammm...fanfar!) hushållsost!

:: hkn ::

PS. Du måste verkligen gilla hushållsost...
Av Coconut
21 apr. 2015 07:28
Känner att ni driver med mig så tackar härmed för svaren...ha en bra dag....Maria
Av Coconut
21 apr. 2015 07:29
Citerat från Hawaii:
Trader Joe's har ett ganska omfattande ost sortiment, och prova även med Publix Supernarkets som finns överallt.
Tack!
Av Coconut
21 apr. 2015 07:29
Citerat från Robbowan:
Bara en sista fråga: Måste du ha ost då?
Bara ett sista svar: ja!
Av Hkn
21 apr. 2015 07:42
Citerat från Coconut:
Känner att ni driver med mig så tackar härmed för svaren...ha en bra dag....Maria
Jahaja...
Om ditt svar var riktat till mig, så ber jag dig att kontrollera de här länkarna.
IKEA är idag, by far, Sveriges största livsmedelsexportör. Detta är inget skämt.

Länk till bröd och mjölkprodukter:
http://www.ikea.com/us/en/catalog/categories/departments/food/25212/

Länk till hushållsost:
http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/90271228/

- - - -

Och, återigen, det finns fyra IKEA-varuhus i Florida. Med hjälp av denna store locator kan du se om de passar din resrutt: http://info.ikea-usa.com/StoreLocator/Results.aspx (skriv bara 'Florida' i sökrutan.

Ha en utmärkt resa, hälsar

:: hkn ::

PS. Och tror du inte på mig, så tror du kanske på Jordbruksverket.
Länken från deras initiativ Matlandet.se – med målet att fördubbla matexporten och öka lönsamheten för Sveriges bönder: http://matlandet.se/2011/09/ikea-och-den-svenska-maten/

”Ikea är i dag Sveriges största livsmedelsexportör. Det handlar både om möbelföretagets restauranger, där man i hela världen erbjuder köttbullar och ”fika”, och om mataffärerna i anslutning till varuhusen, där man i många år kunnat köpa svenska klassiker som Abbas sill och Leksandsknäcke.”
Av Hawaii
21 apr. 2015 08:02
Helt riktigt! Ett av mina favorit-stopp när jag är i San Diego är just IKEA p.g.a. att de har svensk mat (sill, Kalles kaviar och mycket annat) som inte går att köpa i andra affärer. IKEA i Sunrise är lätt att komma till: I-595 från Fort Lauderdale Airport västerut, och precis innan man kommer till Everglades. Norr om I-595.
21 apr. 2015 18:42
Det är väl så idag att IKEA blivit et mekka för svenskar i förskingringen.

Coconut: Försöker inte driva med dig utan snarare föreslå att du 'struntar' helt i allt vad Sverige heter en månad.
22 apr. 2015 06:57
Jag är också veg. men tro mig, du hittar alltid något att äta. Om du gillar Philadelphiaost så finns det på var och vartannat hotell. Eller så äter man våfflor/pannkakor :-) verkar omständigt att släpa med sig mat.
Lycka till!