Massor av shopping /mat tips sökes, NEW YORK

13 apr. 2014 20:11
Visningar: 1571
Hej!
Vi ska för första gången dit nu i maj.
Bara en långweekend. Skulle behöva lite tips angående dessa saker..

Var köper jag billiga hudvårdsprodukter, ex dermalogica.?
Tips på lunch och middagsresturang, det senare -gärna med magnifik utsikt:-)
Barnklädesmecka, finns det?

Vi kommer bo vid Times' square.
Av Peter_o
13 apr. 2014 22:04
Macy's vid Herald Square har det mesta. Dessutom får du 10% rabatt om du tar med passet till informationen.

Den enda restaurant med utsikt jag känner till är Rainbow Room, men den verkar vara stängd fram till mitten av september.

Du hittar en lunch/middagsrestaurant inom 100 meter från den plats där du blir hungrig. Och är det inte en regelrätt restaurant så är det i alla fall ett ställe du kan äta på.

/PeterO
13 apr. 2014 22:45
På 230 fifth har man fin utsikt, de har viss mat oxå, fish&chips o minihamburgare bl.a... bäst ute vid fint väder.. goa Raspberry Mojitos :-)
www.230-fifth.com
5 ave-27 str

Man behöver inte ha med pass för 10%, körkort går bra att visa upp. På Macys får man stämpel som räcker 1 vecka. På Bloomingdales får man hämta nytt 10%-kort varje dag... En del har vid kassan oxå..
Av Hkn
14 apr. 2014 05:52
En bra idé är att säga hur mycket du är bekväm med att betala för lunch/middag,
så att det går att rekommendera något som passar.

Masa och Per Se är fantastiska, men notorna kan orsaka medvetslöshet – det kan vara exakt vad ni letar efter och ett minne för livet eller en förolämpning – så en prisindikation är inte i vägen.

På TripAdvisor listas över 11 000 New York-restauranger, så att säga att det går att äta all världens mat i NYC i all världens prislägen är ingen överdrift.

All the best,

:: hkn ::
Av Zodezo
22 apr. 2014 19:56
Missa inte att äta på le pain quotidien :-)
23 apr. 2014 16:10
Ricky's NYC har alla hudvårdsprodukter du kan tänkas vilja ha och lite till! Finns en vid Union Square, en vid Times Square och på flera andra ställen (SoHo bl.a.)
23 apr. 2014 22:49
Hej igen o tack för tips!
Vår matbudget kan väl skilja lite åt. Men vid 350-400 pp, där går nog vår gräns för vad en varmrätt får kosta. Vi har läst om "the view", en snurrande resturang om jag förstått rätt. Värt ett besök?

Sen funderar vi på att köpa hop on/off bus, med täta stopp och tätt återkommande, vilket bolag är bäst?

Lite fånigt, men när man väl kommer dit vill vi ha lite koll på väderprognoserna, bra, pålitlig sajt för det?
Av Ziesta
24 apr. 2014 10:30
Vi var på The View när vi var i New York för några veckor sedan. De har en lounge också där det finns två olika bufféer som är lite billigare än restaurangen: http://www.theviewnyc.com/lounge/buffet-menu/
Ost- och tårtbuffén såg väldigt lockande ut.. men tyvärr hade vi strax före ätit lunch så vi tog bara varsin drink och tittade på utsikten några varv. :-) Fint, men å andra sidan har jag ingen annan utsikt från någon annan hög byggnad att jämföra med...
24 apr. 2014 11:13
Tårtbuffe låter bra i mina öron!
Såg att de dessutom har brunch (söndagar).

Men jag tycker ändå att middagsmenyförslagen lät alldeles förträffliga! Både fixed price och "rockalossförslaget" :)
24 apr. 2014 12:46
Utsikten på the View är givetvis mäktig och att hela restaurangen roterar är ett lite kul grepp. Det hela känns dock lite som en turistfälla - min gissning är att maten ser finare ut än vad den egentligen är och att den kommer till ett rejält överpris. Jag har däremot inte testat maten själv och kan självklart ha fel. Sedan är man ju kanske också där i första hand för utsikten och inte maten.

Om ni ska till the View skulle jag dock snarare rekommendera det för att bara ta en drink och titta på utsikten en stund istället för en middag. Var dock beredd på att personalen behandlar folk som boskap där uppe.
24 apr. 2014 13:33
Jag skulle också bara rekommendera en drink på The View eller deras magnifika ost-och dessertbuffé!

Mandarin Oriental har en breathtaking utsikt över Columbus Circle, 59th street och Central Park. Måste testas!
24 apr. 2014 14:25
Vi åt en tre-rätters meny på The View och var väldigt nöjda.
Dyrt - ca 120 dollar inkl dricks betalade vi, men det var värt det.
Säg att ni vill ha ett bord vid fönstret.

På Macy's hittade jag massor till mina smågrabbar som är 3 och 11 år.

Dock blev vårt favvoställe Jersey Gardens outletmall, där finns huuuur mycket som helst. Ligger en bit från EWR. På Jersey Gardens tillkommer det ingen extra skatt heller som det gör inne i NYC.
24 apr. 2014 16:55
Besökte NY i slutet av maj förra året. När det gäller shopping (vilket det blev en hel del av) tyckte jag Bloomingdale's var mycket bättre än Macy's. Upplevde Macy's som rörigt och personalen var helt ointresserad vilket är ganska ovanligt då de ofta i andra butiker är på en konstant och frågar om man vill ha hjälp osv.

Vi lyckades pricka in någon slags "friends & family weekend" på Bloomingdale's så när vi gick till kundservicen fick vi kort som gav 20% på allt istället för 10%, detta gällde även redan nedsatta varor. Vi har själva inga barn men köpte några fina Ralph Lauren plagg till systerdotter på rea minus ytterligare 20% :)

Shoppade själv en hel del Dermalogica grejer och kan rekommendera Bluemercury http://www.bluemercury.com/ De har även andra bra märken, priser går att se på hemsidan. Tror att det finns tre butiker på Manhattan och jag besökte den vid Union Square. Kan även rekommendera en bra sportbutik vid Union Square som heter Paragon Sports http://www.paragonsports.com/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategories1_10551_10051_-1 . Century 21 är en outlet som finns på Manhattan, rekommenderar den som ligger högre upp på Broadway vid Lincoln Square och att hänga på låset när de öppnar. Lycka till!