Diskussioner: Tips & råd om Marocko

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Marrakech
Marocko Faalk, 16 sep. 2024
Senaste svar av Keja för 1 år sedan
1
Hej! ska åka ensam till Marrakech över jul (21-28/12). tänkte mest ta det lugnt, kolla på staden och äta massa god mat. Ev lite dagsutflykter. Så tar gärna emot lite tips på staden. restauranger, barer, museum, utflykter osv fanns ingen ny tråd här när jag sökte..
Främlingspass
Marocko 194benji, 1 dec. 2023
Senaste svar av Worldofmarie för 2 år sedan
1
Hej alihoppa, det är en nödsituation, jag måste boka ett flyg till marocko men jag har en främlingspass. Krävs det att jag har visum för att åka dit? Och hur funkar det? Skulle uppskatta det om ni hjälper mig.
Bada/ nöjespark
Marocko Nina78, 15 maj 2018
Senaste svar av Lallarebecca för 8 år sedan
3
Hejsan! Ska till Marrakech med min familj, två barn 12, 5 år och min man i juni. Jag har två frågor: 1- kan/ får vi kvinnor bada i en av stränderna som finns där? Eller är det förbjudet för kvinnor att bada? kan en kvinna bada med badkläder/ bikini eller inte? 2- Nöjespark/ tivoli/ karusseller/ ...
Resa eller ej?
Marocko Lisubr, 14 jan. 2016
Senaste svar av Lisette64 för 8 år sedan
5
Behöver alla tips och all hjälp jag kan få! Ska hag behålla min resa till marrakech med min dotter på 16 år . Vi ska åka i mars månad. Har hört både bra och dåligt. Tack på förhand Linda
Agadir-Marrakech
Marocko Wognsen, 21 sep. 2017
Senaste svar av Lisette64 för 8 år sedan
7
Hur tar man sej säkrast/billigast/bäst mellan agadir och marrakech? Finns de lokala reseförmedlare? Vågar man ta bussen? Taxi kanske. Blir de bäst med nån form av guide o bestämda avgångar. Brukar hotellen ha nån egen dom anlitar? Med vänlig hälsning, Ingmari
Tips och Råd om Marocko
Marocko Sanasvensson, 7 feb. 2015
Senaste svar av Izzn för 8 år sedan
23
Hej! Sana Svensson heter jag och jag vill hjälpa alla som är intresserade att besöka Marocko. jag svarar om Marockansk kultur, traditioner, gastronomi, och turism i Marocko. Jag ger tips och råd om sevärdheter och det bästa sättet att uppleva mitt fantastiska hemland. Jag skriver också en ...
Allt du vet om casablanca!!
Marocko Strip, 29 feb. 2016
Senaste svar av Strip för 9 år sedan
5
Jag vill se casablanca, så har valt att spendera ett par dagar där när jag åker ner om ca 2 veckor. Har vart i marocko flera gånger men har alltid valt bort casablanca pga att det jag hört inte varit särskilt positivt. Men! Jag vill se staden ändå! Så - jag vill ha konkreta tips för att få ut så ...
Marocko i oktober
Marocko Emolis, 4 juli 2015
Senaste svar av Emolis för 10 år sedan
4
Är på gång att boka höstens resa till Marocko och hoppas att det finns någon som kan svara på en del funderingar jag har. Vi har bara en vecka i slutet av oktober till vårt förfogande och är en familj på fem (barn i åldrarna 16, 13, 10). Vi planerar att stanna 4 nätter i Marrakech där vi landar och ...
Växla pengar och transfer Marrakech/Agadir
Marocko Emolis, 16 sep. 2015
Senaste svar av Ronnie79 för 10 år sedan
2
Gör ett nytt försök och ser om det denna gång finns någon själ här som vet något om Marocko dit vi åker i slutet av oktober!? Är det någon som vet vad som är smidigast när det gäller pengar i Marocko? Vill helst inte använda kreditkortet mer än till att betala hotellövernattningarna. Ska vi ...
Resa ensam som tjej
Marocko Frida_eriksson, 9 apr. 2015
Senaste svar av Mimii för 11 år sedan
10
Jag funderar på att åka ensam till Marocko, lite oklart var och hur länge. Jag tvekar bara lite inför att åka dit ensam som tjej, är det bara fördomsfullt av mig eller berättigat? Jag är inte så van vid att resa själv och har inte varit i Nordafrika förut.
Spännande Marocko
Marocko Trekker44, 20 maj 2013
Senaste svar av Villa18 för 11 år sedan
4
Marocko har oerhört mycket att erbjuda en besökare i form av naturupplevelser, ett spännande folkliv samt intressanta historiska miljöer. Under drygt två veckor reste jag runt i landet med hjälp bussar och tåg och fick uppleva delar av landet som få turister söker sig till. Våga lämna ...
Marrakech
Marocko Jahnna, 23 aug. 2011
Senaste svar av Jahnna för 14 år sedan
14
Hej hej!! Sitter i planeringsstadiet tillsammans med pojkvännen för en vecka i Marrakech i november. Har lite frågor och funderingar inför resan som jag hoppas att jag kan få hjälp med här. 1) Nån rekommendation när det kommer till hotell? 2) Hamam! Vad ligger priserna på ungefär? Vill ...
Marocko bättre under ramadan?
Marocko Idolito, 28 okt. 2006
Senaste svar av Zapparo för 14 år sedan
16
Kom för ett par dagar sen hem från Agadir, Marocko och måste få tala om hur positivt överraskade jag och mina reskamrater var över det marockanska folkets vänlighet och artighet. "Ryktet" i Sverige säger en hel del annat än just detta. Så vi har alla redan bestämt oss för att åka tillbaka. Men ...
Agadir!
Marocko Patricianilsson, 26 jan. 2011
Senaste svar av Samir77 för 15 år sedan
15
Hej, vi funderar på att åka till Marocko, Agadir i två veckor i April. Så jag undrar om det är någon som kan dela med sig av erfarenhet därifrån? Finns det t.ex större mataffärer, hur är utelivet? Jag är tacksam för all information! :)
Marocko Agadir i December?!
Marocko Lyckaan, 12 okt. 2010
Senaste svar av Hathor för 15 år sedan
12
Hej! Jag har bokat en resa till Agadir i Marocko med min kille i december.. Dock vet jag inte om jag ångrar mig, känns som om det inte finns så mycket att göra där och bara är kallt så man inte kan sola eller så.. Det är iallafall så det verkar av det som jag har läst när jag har sökt runt, ...
Valuta i Marocko
Marocko Metha, 14 okt. 2010
Senaste svar av Metha för 15 år sedan
4
Hjälp! Vi ska åka till Marocko i november. Är det någon som har koll på valutan? Det verkar som att man kan köpa marockanska dirham på Forex men till ganska dålig kurs. Vad är bäst - växla hemma till Dirham, ta med SEK, Euro eller Dollar och växla i Marocko? Metha
Marocko i December
Marocko Lillen, 1 aug. 2010
Senaste svar av Theelf för 15 år sedan
4
Hej vänner. Vi funderar på att besöka Marocko under mitten, slutet av December. Har aldrig varit där förut och undrar därför lite om någon av er har varit där den perioden och kanske rent av har lite tips åt en novis på det landet. Ni vet, tips om vad man bör unvika o detsamma om vad man inte ...
13 "måsten" i Marrakech
Marocko Busylizzy, 13 jan. 2010
Senaste svar av Theelf för 16 år sedan
2
1. JEMAA EL-FNA PÅ NATTEN Marrakechs hjärta är ett jättelikt torg som ändrar karaktär under dygnets alla timmar. Dagtid är torget befolkat av gatuförsäljare, ormtjusare och turister. På kvällen och natten har det förvandlats till en enorm restaurangmarknad med grillad kyckling, lamm och ...
Marocko
Marocko Evaka, 27 juli 2009
Senaste svar av Tuareq04 för 16 år sedan
3
Tänker åka till Marocko i oktober närmare bestämt Marrakesh. Tar gärna emot tips om vad man ska se och göra där.samt vad ska man INTE göra/se upp för.
Marocko
Marocko Eve, 12 aug. 2007
Senaste svar av Ziesta för 17 år sedan
3
Är det någon som kan berätta lite om Marocko? Barnvänligt? god mat? shopping? dyrt eller billigt?