Mallorca med rullstolar?

Av Fiffii
21 juli 2015 08:34
Visningar: 682
Hej är ny här och behöver lite tips och råd, ska åka iväg med mina vuxna barn för första gången utomlands. Jag har funderat på Mallorca då det inte är så lång flygtid men var är lämpligaste att bo? vi vill ha det så handkappsvänligt som möjligt,och åker dit bara för att bada och sola så barnen mår bra.Vad ska man tänka på och absolut inte glömma när man reser med rullstol? Tack på förhand/ fiffii
21 juli 2015 14:13
Hej hej!
Alcudia, funkar klart bäst. Inga backar, trätrallor ner på välpackad strand och många hotell med hiss i markplan.

Åker med min man och barn nu för åttonde gången til Alcudia om en vecka :)

Det man kan tänka på att ta med är en duschbröda om man hamnar på hotell med dusch i badkar. Vi har bott på flera olika och kan tipsa om de vi testat. Alla har funkat. En del bättre och en del sämre. I annat fall funkar allt lika bra som hemma.... haft turen at aldrig fått punka. Men extra slangar åkte med ngt år.

Du får gärna ställa fler frågor!

/Linda
Av Fiffii
21 juli 2015 20:10
Tack för bra svar, känns bra. Är det något hotell du skulle rekommendera som du/ni tyckte var bättre?
finns det någon badrullstol att låna/hyra, har läst någonstans att man kan göra det.
21 juli 2015 22:03
De stora komplexen har nog vart bäst totalt sett... Blue Star Viva Blue som fritidsresor har är toppen! Stora rum, rymliga badrum och har för mig att det var ramp ner poolen. Tyvärr har vi aldrig sett ngn badrullstol. Men det kan du säkert kolla med respektive hotell... Alcudia Garden var oxå jättebra. Ligger lite sämre bara. I år kommer v bo på Estrella de Mar inne i Port Alcudia. Mest för att vi tröttnat lite på ställena rut Playa del muro som Viva Blue ligger vid.

Vi kommer att hyra bil då transfer inte funkar. Då kommer man runt ön om man har lust ☺