Malapascua & El Nido på 14 dagar?

5 sep. 2016 20:44
Visningar: 407
Jag skulle uppskatta lite input/tips till min kommande vinterresa 😁

Vad tror ni om att få ihop Malapascua och El Nido på 14 dagar? Tanken är i så fall att ta flyget till El Nido och skippa PP. Blir det för mycket restid på bara 14 dagar? Och hur länge vill man vara på respektive ställe?

Eller har någon förslag på annan resrutt? Vi är ute efter fiskrik dykning (gärna al a hitta nemo 🐢🐠), vita sandstränder och vacker natur.

Jag har redan varit på Boracay och Panglao och dit vill jag inte åka igen.
13 sep. 2016 05:33
Ja det är inga problem att täcka både Malapascua och el nido på 14 veckor utan att stressa, ni kommer att få lägga två dagar i resande men ni kommer att kunna passera Under ground river på vägen så det är 1 ½ dag resande

jag skulle satsa på att ta ca 5-6 dagar på malapascua. (jag jobbar på ön) lite beroende på hur mycket ni ska dyka, på malapascua så har vi thresher sharks (enda stället i världen du ser dom dagligen) men ni måste vara advance open water för det dyket är ca 25 m. så är ni inte advance så är det ett bra ställe att göra det på och under kursen kan ni se hajarna. nemo finns här också :P sen skulle jag flyga till Puerto prinsessa. sov över där, dagen efter tar ni er till underground river, som är riktigt häftigt. jag blev impad av den. sen tar ni er samma dag till el nido och slappar där resten av tiden, alternativt kombinerar det med port barton (föräldrarna var där och dom gillade det bättre än el nido) dykningen upp i el nido är också jätte fin. massa fina koraller och sköldpaddor :P och nemo! jag skulle rekomendera Submariner dyk center där..

skulle ni vilja flyga direkt cebu el nido så är det med air swift och tror ni bara får ha 10 kg bagage så det är bättre också att flyga PP om ni har mera än 10 kg

hör av dig om du har fler frågor