Mai khao lak

28 sep. 2015 11:58
Visningar: 732
Hej
Åker till Thailand nu i November till mai khao lak.
Har sett här på sidan att det tydligen ska på gå ett bygge där .
Är det någon som hör nåt mera om det?
H Jenny
Av Kfrenor
28 okt. 2015 14:35
Hej. Då är vi kanske där samtidigt.

Det pågår ett stort bygge i anslutning till Mai Khao, men enl Fritidsresor skall det inte vara störande för gästerna på bef resort.
Kollar Du hotellets egen websida så ser Du deras planer för framtiden.

//

Fredrik
9 nov. 2015 08:32
Okey tack för svaret:) såg en flygbild idag och det ser ut att hotellet byggs precis bredvid det gamla. Får hoppas att det inte stör för mycket iaf!.
10 nov. 2015 22:06
Hej!

Åker med sambo och fyraåring i januari.
Ni får gärna tipsa om allt möjligt och berätta gärna om bygget störde.
Hoppas ni får/har en fantastisk semester!
11 nov. 2015 08:43
Ja nu längtar vi efter att komma iväg:) 15 dagar kvar.
Jag berättar gärna hur resan har varit när jag kommer hem.
H/Jenny
Av Erisod
11 nov. 2015 22:29
Vad kul jag är också intresserad av att höra vad ni tyckte!
Av Kfrenor
23 nov. 2015 11:16
Vi är precis hemkommna från Mai Khao Lak. Bygget är på höger sida inna Du kommer fram till befintlig resort.
Vi stördes ingenting av bygget.

//

Fredrik
Av Erisod
24 nov. 2015 22:06
Vad tyckte du om själva hotellet? Positivt negativt? Ngt tips?

Tack för info om bygget.
Av Kfrenor
25 nov. 2015 12:15
Hotellet är underbart på alla sätt & vis. Även om Vi upplevde att det kändes mer slitet än tidigare år vi varit där.
Personalen är trevlig & hjälpsam (som alla Thai). Är man inte nöjd med något så säger man till. Fantastisk frukostbuffé. Härligt poolområde, både vid hotellet & vid husen. Gott om aktiviteter såsom gym, vattengympa, CXpass & bodybalance.

//

Fredrik
11 jan. 2016 22:14
Hej!
Åker om 3 veckor, undrar bara...är det mygg där dagtid?
Och nu menar jag typ på hotellet när man hänger vid poolen.
Av Kfrenor
29 jan. 2016 07:59
Inte vad jag märkte av iaf, ingen i vårat sällskap drabbades, det är mer under kvällstid isåfall. Det jag hörde var väl att dom med poolutgång hade lite mer kryp av varierande arter. Viktigt med stängd dörr tydligen.
Av Erisod
29 jan. 2016 12:26
Här just nu! Inga mygg dagtid dock körde de ngn gas mot mygg igår så de håller dem under kontroll misstänker jag.

Lite mygg på kvällen på stranden har ni barn som ska sova i vagn ta med nät. Annars hjälpte lite spray som stod på bordet på strandrestaurangen.
25 feb. 2016 16:09
Om man bor på detta hotell och inte vill bo med småbarnen (poolterass) Vilken del, våning är bäst?
Men tanke på utsikt, bygge och störningsmoment?

Några tips på restauranger?

Finns det klassiska nattmarknader?

Vänligen
25 feb. 2016 17:31
Hemma nu efter två veckor på Mai Khao Lak.
Vi är extremt nöjda över poolacces och med småbarn är det ännu bättre då dom badar 5 min för att sedan komma på att dom har behov av att gå på toa.
Verkade enligt mig vara lite svårt att få solstolar och det är skönt slippa paxa stolar hela dagen för att ha plats till eftermiddagen.
Mygg eller kryp märkte vi endast av på kvällen, hade aldrig dörrarna öppna ändå då man vill ha svalare än 34 grader inne. På strandrestaurangerna fanns effektivt myggmedel, vi använde dock ett medhavt till dottern.
Bygget stördes man fortfarande inte av.
Vill man ha poolacces med lugn och ro ska man be om 121 och uppåt. Lägre nummer är närmare poolbaren och vinkeln där det automatiskt blir trängre.
Har själv en 4-åring och aktiviteter på kvällen på stranden samt Bamseklubben var fantastiskt.
Var endast inne i khao lak någon enstaka kväll så har ingen info om nattmarknad. Tycker det var lite dyrare när det gäller shopping i khao lak om man jämför med tex Ao nang dit vi åkte för att spendera sista natten.
Bra personal, mat och frukost ok men inget speciellt.
Rummen lite slitna, tex i dusch. Vi hade hål i kakel samt att blandare mm hängde typ löst. Stora sängen helt ok men den utbäddade soffan ska nog ingen vuxen räkna med att kunna sova bra i pga skarvar samt att ac blåser dit.
Det är bara att fråga om någon undrar något.
1 mars 2016 08:17
Tack för bra svar?
Kan man köpa billig/ bra snorkel utrustning och neopren vadarskor på plats? Eller skall man ta med från Sverige? Snorkelvänligt utanför hotellets strand?
Tips på bra matställen?
Såg att växelkursen är ca 0,26, hur är priserna utanför hotellområdet? Glass, mat etc?
10 år sedan jag var i Thailand då var det kurs ,20 och grymt billigt.

Såg att hotellet erbjuder all inclusive, känns ju lite knas när man åker till Thailand?
Av Fluffe
3 mars 2016 04:40
Har precis kommit hem från detta hotell där vi var i två veckor. Snorkelutrustning går säkert att köpa inne i khao lak. Taxi kostar 300 baht oavsett vart du ska inom khao lak området verkar det som. Snorkla gör du inte vid hotellets strand utan då får du nog åka ut till Similan eller Surin. Vi var på Tachai.

All inclusive ska man absolut inte ha för maten på hotellet är urkass jämfört med strandrestaurangerna. Vi åt buffe på hotellet en kväll och all mat var kall och priset var nog 5 gånger högre än vad man betalar för en brakmåltid på någon av strandrestaurangerna.

På stranden finns ca 15 restauranger och alla har i princip samma meny och pris och är lika bra. Huvudrätterna förutom fisk och hummer som betalas efter vikt kostar mellan 20-45 kr. En stor öl eller ett glas vin ca 25 kr.

Finns en liten supermarket på stranden som säljer snacks och dryck, chipspåse kostar ca 7 kr, läsken 5 kr och öl 10 kr.

Vi hade en supersemester och är mycket nöjda. Bygget märker man inte av alls.