Luton flygplats

23 mars 2015 11:23
Visningar: 5501
Hej!

jag om min dotter flyger till London med Ryan air 29/3. Landar 7.30 på morgonen (söndag). Är det någon som har erfarenhet och tips hur man bäst tar sig från Luton till London. Vi ska bo i Bayswater.

Hälsningar,
Anna
Av Cattta
23 mars 2015 19:26
Hej
Jag funderar, om ni inte flyger från något annat land än Sverige ska du kolla upp det lite närmre, Ryanair har aldrig landat på Lutons flygplats om man rest från Sverige. Enligt deras webbsida så landar alla flyg som går från Sverige 29 mars på Stansted och den ligger 6 mil nordväst om London.

Om det nu är så att ni landar på Luton, så vet jag att de små oranga bussarna, easy bus, ett spanskt bussbolag går mellan Luton och "Baker Street" i Zon 1 i London. Därifrån har ni 2 tunnelbanestationer till "Lancherster gate" i Bayswater men det är ett byte emellan tyvärr. Att gå tar inte så lång tid heller, 45 minuter ungefär.

Hoppas att ni får en trevlig londonresa!
23 mars 2015 19:40
Tack för ditt svar. Vi flyger från Köpenhamn och landar på Lutons flygplats. Någon som har tips på hur det är bäst att ta sig till London därifrån?
Av Birgere
23 mars 2015 19:56
Citerat från Sommar19:
Tack för ditt svar. Vi flyger från Köpenhamn och landar på Lutons flygplats. Någon som har tips på hur det är bäst att ta sig till London därifrån?
Kolla RyanAirs hemsida och flygplatsens hemsida... så brukar man göra för att få bäst info.
Av Asok
24 mars 2015 17:09
Smidigast är ju tåg som går till st Pancrad/King's Cross. Går säkert flygbussar också. Kolla Luton Airports hemsida
30 mars 2015 16:51
Citerat från Cattta:

Om det nu är så att ni landar på Luton, så vet jag att de små oranga bussarna, easy bus, ett spanskt bussbolag går mellan Luton och "Baker Street" i Zon 1 i London. Därifrån har ni 2 tunnelbanestationer till "Lancherster gate" i Bayswater men det är ett byte emellan tyvärr. Att gå tar inte så lång tid heller, 45 minuter ungefär.
EasyBus är inte spanskt. De tillhör flygbolaget easyJets concern easyGroup och easyJet har Luton som en av sina hubs. :) Bland annat kan man flyga just från Köpenhamn och dit även med easyJet.

Luton är vald till Englands värsta flygplats när det gäller serviceutbud så vänta dig inget allt för upphetsande på hemvägen när det gäller mat och shopping utan handla klart i London skulle jag saga men jag har aldrig testat den själv utan detta är vad jag laser i brittisk press.
2 apr. 2015 13:17
Tack för era svar, Det gick utmärkt att smidigt ta sig från Luton till St Pancras station med hjälp av buss (10 min) till tågstationen och tåg (ca 25 min) till St Pancras. Man kan köpa kombinerad buss/tågbiljett. Vad gäller utbudet så finns där medelstor taxfreebutik. några andra affärer, bl Victoria Sectret, sportaffär mm. Där finns även Starbucks, Pret a manger samt några andra matställen. Helt ok utbud.
7 apr. 2015 14:47
Citerat från Sommar19:
Tack för era svar, Det gick utmärkt att smidigt ta sig från Luton till St Pancras station med hjälp av buss (10 min) till tågstationen och tåg (ca 25 min) till St Pancras. Man kan köpa kombinerad buss/tågbiljett. Vad gäller utbudet så finns där medelstor taxfreebutik. några andra affärer, bl Victoria Sectret, sportaffär mm. Där finns även Starbucks, Pret a manger samt några andra matställen. Helt ok utbud.
Bra att det var OK utbud för dig. Starbucks är inte min melodi men av någon anledning har de ju jättesamarbete med just easyJet också.