Lubeck

17 sep. 2007 18:29
Visningar: 4564
någon som varit på julmarknaden ?
18 sep. 2007 23:37
Ja,jag har varit flera gånger,vad vill du veta?Skall åka igen 13.dec.
M.v.h.Reseglad
19 sep. 2007 16:01
skulle gärna vilja veta hur det är , mkt att se folk handla . allt som är av värde !
19 sep. 2007 23:12
Glywein, julpynt och smått och gott att äta är vad jag minns av mitt besök i Lybeck. Tror inte du ska ha så jättestora förväntningar så blir du inte besviken.
På en skala mellan "käckt" och "hiphop" så är det en upplevelse närmare "käckt".
20 sep. 2007 00:22
Hej igen!
Jag tror inte du blir besviken på julmarknaden i Lubeck.Om du går in på min sida och läser bloggen,del 4-bilsemester i Europa,här står en del tips.
Kann ge dig några www add:
www.luebeck-tourismus.de
www.lubeck.de
www.luebeck.city-map.de
Det är fruktansvärt många som besöker julmarknaden i Lubeck.Kanskje lite annorlunda julmarknad enn vi är vana med hemma.Kul är det iallafall,många människor i rörelse och ganska trångt på Breite Strasse som är gågata.
Av Carre7
13 maj 2008 09:55
Hej Patrick! Jag har varit på julmarknad några gånger, det är jättemysigt - jag vill verkligen rekommendera dig att åka dit!
De gånger vi har varit där så har vi bott på Mövenpick Hotel som ligger mycket centralt, bara en bit ifrån julmarknaden.
De gånger vi har varit där så har vi haft bilen med oss. Tycker du om att åka skridskor så packa med dom, några hundra meter från hotellet har de en utomhusbana där alla samlas.
13 maj 2008 19:25
Har varit på julmarknaden och vi åkte med en bussresa. Buss från Stockholm, färja med hytt och julbord, hela dagen i Lübeck med bl.a. ett shoppingbesök på Citti (det man shoppade kunde ligga kvar i bussen för att sedan lastas ur i Stockholm) julmarknad m.m. och sedan färja hem med hytt och smörgåsbord och bussen till Stockholm. Jag tror vi betalade 2.500:-, för vi ville ha en hytt med fönster. Prisvärt, kul och trevligt. Man hann verkligen njuta av Lübeck och julmarknaden. Kommer säkert att åka igen.
Av Elgona
8 sep. 2008 18:02
ett kul nöje att vara på den julmaknaden,,o passa på att kolla marsipanfabriken...
brukar ta båten till kiel o sen en buss till lybeck...
stanna några dagar o känna in stämningen...
men i år blir det ingen resa dit....2008
12 dec. 2008 15:20
Hej Patrick!

Jag vet att jag svarar lite väl sent på ditt inlägg, men jag ville ändå passa på att tipsa dig, och andra som eventuellt läser det här, om en bra hemsida om Lübecks julmarknad:

www.luebecker-weihnachtsmarkt.de/en/index.html

Måste erkänna att jag personligen aldrig har varit på julmarknaden i Lübeck. De flesta av dem, som har varit där och som jag har pratat med, tycker dock att den är mycket trevlig och mysig.