Lönt att vänta med att boka?

5 apr. 2016 20:31
Visningar: 128
Jag pluggar utomlands, och under Kristihimmelfärd ska min familj komma ner och hälsa på. Vi har planerat att de ska komma ner den 5 maj. Planen är att de ska flyga Skavsta-Budapest. Har haft lite koll på Wizz under en tid och väntat på en eventuell sänkning, men idag hade de istället höjt biljetterna med 200:-/st. Nu kostar biljetterna 929:-/st. Är det nån idé att hoppas på att priset ska gå ner eller är det 929:- vi får räkna med att betala per biljett (eller mer?)?
5 apr. 2016 22:22
Tidigare när jag flugit så har priset droppat ca 2-3 veckor innan avgång. Flyget som går dagen efter kostar 249:-
Av Hawaii
5 apr. 2016 22:59
Citerat från Liselottes:
Tidigare när jag flugit så har priset droppat ca 2-3 veckor innan avgång. Flyget som går dagen efter kostar 249:-
Finns inga "regler" hur priserna kommer att bete sig, och definitivt inga garantier. Man har i princip två alternativ:
1 - slå till när man tycker priset är bra, eller åtminstone acceptabelt, och ha den inre säkerheten att man har en bokad plats. Eller:
2 - vänta, och därmed också ta sina chanser.
Helt personligt beslut som ju kan påverkas av hur nära i tiden resan är och en del andra faktorer, som t.,ex. hur pris-känslig man är. Lite som roulette...
5 apr. 2016 23:00
Citerat från Hawaii:
Citerat från Liselottes:
Tidigare när jag flugit så har priset droppat ca 2-3 veckor innan avgång. Flyget som går dagen efter kostar 249:-
Finns inga "regler" hur priserna kommer att bete sig, och definitivt inga garantier. Man har i princip två alternativ:
1 - slå till när man tycker priset är bra, eller åtminstone acceptabelt, och ha den inre säkerheten att man har en bokad plats. Eller:
2 - vänta, och därmed också ta sina chanser.
Helt personligt beslut som ju kan påverkas av hur nära i tiden resan är och en del andra faktorer, som t.,ex. hur pris-känslig man är. Lite som roulette...
Tack för input! Vi har lite alternativa resvägar, så kanske skulle jag väntat och sett hur det utvecklar sig.