London överhuvudtaget!

7 sep. 2015 20:07
Visningar: 161
Hejsan!
'Har sökt sökt och sökt och har inte hittat någonting som min hjärna är med på.Så var bara tvungen och bli medlem på denna sida. Jag har precis bokat en resa till London tillsammans med min sambo. Vi ska åka från Skavsta till Stansted via Ryanair. Nu är det så EFTER jag hade beställt så började vi prata om att åka till Anfield och se på en match där. Hur tar vi oss dit? Vi har BARA bokat flygbiljetter. Trodde först att Anfield låg i närheten av Liverpool där nånstans men det visade sig att det ligger ännu längre bort.

Det här är första gången vi reser ihop, jag har varit lite överallt men då vad det med mina föräldrar. Har aldrig rest själv och sambon har aldrig rest överhuvudtaget. Så är en aning nervös men ändå inte.

Sen har jag inte förstått riktigt med online in- checkningen? Ska man bara checka in via appen/sidan, sedan skriva ut och sen kan man bara går genom säkerhetskontrollen osv sedan på planet? Vi ska inte ha nån väska med oss alls förutom handbagage så det ingen väska som ska checkas in heller. Vi ska bara vara där 26-27 ( 26 åker 6.35, 27 åker 8.20 ) tror ni man hinner med fotbollsmatch.

Jag vet att jag undrar väldigt mycket nu men just nu känner jag mig helt lost och samtidigt en sån jäkla resfeber.

JÄÄÄÄTTTETAAACKSAAAAM för svar
7 sep. 2015 22:18
Hej!
Anfield ligger där det alltid har legat, nämligen i staden Liverpool. Ca 2,5 h resa med tåg från London, euston.
Runt 80 pund/pers t/r http://www.nationalrail.co.uk/
Ta er till arenan: http://www.liverpoolfc.com/travel/getting-to-anfield.
Biljetter till matchen, hur fixar ni det? Via sportresesajter? Räkna då med överpris. minst 2000 kr/biljett

Ska ni bara kolla match så hinner ni gott o väl, shopping o annat lär ni knappast hinna med.
8 sep. 2015 10:14
Citerat från Ferbieagent:
Trodde först att Anfield låg i närheten av Liverpool där nånstans men det visade sig att det ligger ännu längre bort.

Nope. Det ligger som sagt inte längre bort utan i Liverpool som är en bra bit från London (ta easyJet till Manchester nästa gång om ni har nära till Kastrup). Tågtider och ungefärliga priser från London har du redan fått ser jag.
8 sep. 2015 22:20
Nu blev det ingen fotboll verkar det som, det får bli det nästa gång.
Tänkte fråga

Liverpool eller Stratford?
( tänkte ta Stansted express )
Av Cattta
9 sep. 2015 04:58
Hej vart ni ska åka beror på var ni ska bo i London. Tänk nu på att tunnelbanan slutar gå vid 23.30-24.00. Stratford ligger i zon 3 och Liverpool street i zon 1.

Landar ni sent så kan det bli mkt bråttom om ni ska ta er in till London, kanske att ni få ta och bo på Stansted en natt. Alternativt är att finns bussar ex nationalexpress men jag vet inte var i London de stannar men kolla det!
Det brukar ta ca en timme efter att man landat tills man är vid bussarna el tåget på Stansted, så tänk på det.

Ska ni ta tåget, stanstedsexpress så måste ni boka biljetter på nätet minst 31 dagar i förväg annars kostar det skjortan, allså nästan 700 kr per person tur och retur, 16 pund vid tidig bokning.

Tänk på att ni måste vara på flygolatsen minst 2 timmar innan flyget avgår från Stansted, har ni incheckat bagage 2,5 timmar, särskilt om det är tidig morgonflygning. Det tar längre tid där än på andra flygplatser.

Nationalexpress bussen tar över tre timmar till Viktoria station i rusningstrafik.

Ha det så kul i london
9 sep. 2015 10:48
Citerat från Ferbieagent:
Nu blev det ingen fotboll verkar det som, det får bli det nästa gång.
Tänkte fråga

Liverpool eller Stratford?
( tänkte ta Stansted express )
Har du blandat ihop staden Liverpool med stationen Liverpool Street kanske?

Det beror som sagt på var du bor. Liverpool Street är centrala London så om ni bor där inne så är det Liverpool Street som gäller, såvida ni inte bor vid Victoria och lika gärna kan ta bussen men jag tror ändå tåg + tunnelbana är snabbare oavsett när ni kommer.

Stratford är stadsdelen där OS gick, en bit utanför staden. Bra om man bokat boende i Greenwich och Docklands men faktiskt också om ni bokat vid Waterloo/London Eye då man kan byta till Jubilee Line därifrån.

Bägge funkar om ni behöver byta till Central Lines tunnelbana för att ni bor i t.ex. Bayswater/Paddington och bägge funkar om ni bor vid Victoria (Circle Line från Liverpool Street och Jubilee Line från Stratford).