London med 10-åring, akvarie o Camden

4 apr. 2014 17:14
Visningar: 1940
Hej

Jag o min familj ska besöka London inom kort.
Var där för fyra år sedan o turistade rejält. Bodde
då vid Russel Square. Nu ska vi bo ca 200 meter från
London
Eye. Har hört att de öppnat ett akvarie vid
London Eye, någon som varit där? Värt att besöka?

Vi har vår 10-åriga dotter med oss. Sist besökte vi
Hamleys o dit vill hon ju igen.
Var även på Disney på Oxford Street. Har någon fler
tips på leksaksbutiker som är värda att besökas.

Vart köper man billiga Converse?

Tips på bra resturanger nära London Eye.

Sist var vi i Convent Garden, funderar på att
åka till Camden market denna gången, är det
långt från London Eye?

Och till sist, har de bara vuxenkläder på Primark o
hur högt går deras storlekar? Har de barnkläder
också?

Vore tacksam för alla tips o råd vi kan få :-)
Av Desires
4 apr. 2014 17:35
Ja det stämmer att de öppnat ett akvarium nära London Eye, men har ej själv besökt det. Här kan du få mer info om detta, du kan även köpa biljetter i förväg på denna sida http://www.visitsealife.com/london/

Primark på Oxford Street har kläder för baby och barn, kvinnor, män, skönhetsprodukter
och konditori mm.

Här är länk till de 10 bästa leksaksaffärerna i London http://www.visitlondon.com/things-to-do/activities/shopping/toy-hobby-craft/toyshops-in-london

Vill du ha lite mer tips kan du titta in på min egen reseberättelse om London här http://www.desires.se/#post77
5 apr. 2014 22:06
Tack så mycket =)

Vet du eller någon hur långt det är mellan London Eye och Camden?
6 apr. 2014 09:23
Besökte London förra året och var just på detta akvarie. Inte värt pengarna tyckte vi men vi hade en femåring med oss så det var mest för hans skull. Fina fiskar men blir lite tradigt efter ett tag då det var ganska långt att gå där inne och ibland inget att titta på. Vi käkade på http://www.sherlockholmespub.com/, jättemysig pub och ligger på andra sidan ån. Du går förbi London eye och över bron, nära och bra priser.

https://www.google.se/maps/place/The+Sherlock+Holmes/@51.5068576,-0.1213115,17z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x12fa2d3037afe846
16 apr. 2014 23:03
Hej,
Vi var på aquariet för två år sedan. I mitt tycke ett bra sådant, varken mer eller mindre. (men då är jag av åsikten att har man sett ett så har man sett alla :) )
Camden market var jag för några år sedan, dit fick man åka tunnelbana ett tag för att komma fram minns jag. Men gillade det, jag tror vi åker dit nu i Maj igen när jag åker med min yngsta (10 år)
Primark gillar jag! :) De har barn/dam och herrstorlekar och där kan man göra fina fynd. Vi shoppade där senast i höstas (fast i Berlin) och min 10 -årng har nu Primark högre på sin "wanna" lista än Hamleys. :)

Om någon har varit på Mama Mia så undrar jag om den är sevärd för 2 10 åringa tjejer? Vi funderar att gå på den eller någon annan lämplig musikal? Lejonkungen såg jag för 4 år sedan med min äldste son som då också var 10 år, och jag tyckte den var fantastisk! Men det vore roligt med något nytt! :)
/Perrypillan
Av Marilcj
17 apr. 2014 21:53
Camden Market ligger ju inte långt fr London Zoo som kanske oxå kan va nått....Camden Town är närmaste tunnelbanestation.

Mamma Mia kan helt klart va nått för töserna, bekantas 7-åring som älskade filmen o va helt salig när hon fick se musikalen.
Av Amd90
18 apr. 2014 11:57
Camden ligger faktiskt rätt centralt även om det inte känns så pga att tunnelbanan har så vansinnigt många stopp. Går även att åka buss dit :)

Camden Town eller Chalk Farm är närmast, Chalk Farm ligger närmare den trevligare delen av marknaden!
25 apr. 2014 15:27
Citerat från Marisan77:
Hej

Jag o min familj ska besöka London inom kort.
Var där för fyra år sedan o turistade rejält. Bodde
då vid Russel Square. Nu ska vi bo ca 200 meter från
London Eye. Har hört att de öppnat ett akvarie vid
London Eye, någon som varit där? Värt att besöka?

Vi har vår 10-åriga dotter med oss. Sist besökte vi
Hamleys o dit vill hon ju igen.
Var även på Disney på Oxford Street. Har någon fler
tips på leksaksbutiker som är värda att besökas.

Vart köper man billiga Converse?

Tips på bra resturanger nära London Eye.

Sist var vi i Convent Garden, funderar på att
åka till Camden market denna gången, är det
långt från London Eye?

Och till sist, har de bara vuxenkläder på Primark o
hur högt går deras storlekar? Har de barnkläder
också?

Vore tacksam för alla tips o råd vi kan få :-)
Ska ni bo på Premier Inn County Hall? Vääääldigt nära London Eye i så fall och med hyfsat stor frukostmatsal vilket inte är fallet på diverse andra i samma kedja.

Jag har inga favoritställen att äta på i krokarna men sväng höger ner på South Bank vid floden så hittar ni några som kan vara värda att prova och undvik för guds skull puben County Hall Arms bredvid akvariet som bara är turistigt och med urkass mat och service (satt där för utsikten häromsistens för den är bra).

Akvariet har jag inte varit på just där men SeaLife är en kedja akvarier i hela Europa och jag har varit i Oostende och Scarborough med dottern. De ligger nere på stränder med räddade sälar och jag kan tänka mig att de är betydligt roligare än ett artificiellt akvarium vid en flod i en storstad så jag hade inte brytt mig om det om jag hade kort om tid i London. Då finns det annat som är roligare för barn. Science Museum, Natural History Museum, London Transport Museum, London Zoo, Battersea Park childrens' zoo (på rätt sida floden) och mycket annat.

Vid huset med akvariet finns också en (även kvällsöppen) spelhall med 2-pencemaskiner och annat där man kan fördriva en stund (som de som finns i engelska kuststäder) men jag har aldrig testat den så jag vet inte om den är stökigare än de i kuststäderna (som dräller av barnfamiljer spelandes air hockey och samlandes biljetter till olika leksaker man kan vinna).

Camden har ni en och samma tunnelbanelinje till och barn brukar älska allt knäppt där. Håll i handväskan bara för det är trångt. Där finns billiga Converse men svårigheten där är ibland att se om de är äkta. Min dotter har hittat lika billiga på Gatwick faktiskt.

Primark har barnkläder som sagt och bäst av allt är att det inte är moms på barnkläder i England. Deras storlekar går till 18 oftast vilket är 46-48 beroende på skärning. Även TK Maxx som finns bl.a. vid Covent Garden har billiga kläder.

Har man sett Hamleys så har man ju sett den största leksaksbutiken men Harrods leksaksavdelning är kul att se bara för att den har dockskåp och gunghästar till kungligheter. :D Apropå leksaker så rekommenderar jag också museibutiker. Framför allt Science Museum har en massa kul och udda.
27 apr. 2014 12:03
Tack för alla fina svar. Vi ska bo på
Premier Inn Waterloo. Åker nu på torsdag :-)
En dag ska vi lägga på Madame T o därefter
besöka Camden Market. Är det långt däremellan?.
Ser ut som det är gångavstånd på kartan...
Av Asok
27 apr. 2014 20:11
Tar ca 30 min om ni går genom Regent Park
Av Marilcj
27 apr. 2014 20:50
Överväg att boka Madame T i förväg, så ni slipper stå i 2-3 tim i kö, högsäsong för skolresor.
Sen går ni lätt o ledigt mellan Madame T o Camden, rätt mysig promenad bitvis.