London, lutons flyplats

27 juli 2016 18:25
Visningar: 176
Hej!
HUr tar jag mig från Lutons flygplats till Blackfrias stationen eller någon annan station i närheten i London? Är det först buss till stationen och sen tåg el tunnelbana. Känner mig osäker då jag läst olika på olika inlägg.

Tips på bra restauranger för barnfamilj tar jag också gärna emot.
1 aug. 2016 15:41
Citerat från Bergkvist84:
Hej!
HUr tar jag mig från Lutons flygplats till Blackfrias stationen eller någon annan station i närheten i London? Är det först buss till stationen och sen tåg el tunnelbana. Känner mig osäker då jag läst olika på olika inlägg.

Tips på bra restauranger för barnfamilj tar jag också gärna emot.
Ja, du tar skyttelbuss till järnvägsstationen Luton Parkway och därefter tåget mot Gatwick/Brighton som stannar på Blackfriars. Förköpa tågbiljetter går att göra men lönar sig inte så jättemycket just från Luton om man också betänker att ni måste spendera tid på att hämta ut biljetterna I en automat på stationen (med samma bankkort ni bokade med) och därmed kan missa nästa förbindelse. Allt beror lite på när ni kommer och om ni vill vänta. Tåginfo hittar du här: http://www.thameslinkrailway.com/your-journey/timetables/
1 aug. 2016 15:47
Citerat från Bergkvist84:
Hej!
Tips på bra restauranger för barnfamilj tar jag också gärna emot.
Glömde det där med restaurangerna.

Yo! Sushi med sushi och annat på rullband kan vara kul, Finns bland annat på Haymarket nära Piccadilly Circus men också vid Harrods och på St Pancras m.fl. ställen. Lite dyrt om man plockar på sig mycket men ibland har de erbjudanden.

Turistkvarteren runt Covent Garden har flera bra hamburgerrestauranger .och pålitliga italienare som kedjan Bella Italia.

Chinatown är roligt om barnen inte är kräsna. Se bara till att följa asiaterna själva så ni inte lockas av inkastare att hamna på turistfällorna.

Undvik Rainforest Café på Shaftesbury Avenue. Hemsk mat och trist service är inte värt djungelmiljön.

Jag har bloggat om barn i London. I närheten av den stora lekplatsen jag nämner finns det ett café med afternoon tea:

https://barabrittiskt.wordpress.com/2014/09/20/london-for-familjer/

Hur gamla är barnen? Det finns flera mysiga pubar som välkomnar barn också.