London flygplatser - transfer

28 okt. 2015 19:10
Visningar: 958
Hejsan!

Jag undrar då jag åker till London den 12-15/11 om man kan köpa biljetter till bussar/tåg på plats på Gatwick? Även vad biljetterna kostar om man nu ej förbeställer dem? Vi kommer att landa kl 08.00 och blir så osäker på vilken busstid man skall välja och jag vill ej betala massa pengar om man missar bussen.

Jag känner mig väldigt skeptisk mot att förboka buss innan och framför allt när det står i easybus policy att man accepterar ändringar men att man ej får pengarna tillbaka.

Vilket bolag rekommenderar ni?

Andra transport sätt är välkomna!

Vi landar på Gatwick och ska ta oss gärna till Victoria St, Earls Court eller Marble Arch.

När vi sedan åker hem ska vi åka från LUTON.
Av Birgere
28 okt. 2015 19:36
För Gatwick http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/tag-fran-gatwick-41443

För Luton så titta på flygplatsens hemsida (gäller naturligtvis även Gatwick) och beroende på var ni befinner er när ni ska hem så ta det lämpligaste färdmedlet.

Förbokar man så brukar det ju aldrig svar för en specifik tid utan för en dag.

Det beror ju även på hur många ni är vad som är bäst.
28 okt. 2015 19:58
Pendeltåget är ett bra alternativ. avgång 09.55, ca 32 min, 11 pund,till victoria www.nationalrail.co.uk/
Bussen är säkert billigare, men 1h30 min till victoria är drygt
29 okt. 2015 10:22
Citerat från Carolinemichaelapalm:
Hejsan!

Jag undrar då jag åker till London den 12-15/11 om man kan köpa biljetter till bussar/tåg på plats på Gatwick? Även vad biljetterna kostar om man nu ej förbeställer dem? Vi kommer att landa kl 08.00 och blir så osäker på vilken busstid man skall välja och jag vill ej betala massa pengar om man missar bussen.

Jag känner mig väldigt skeptisk mot att förboka buss innan och framför allt när det står i easybus policy att man accepterar ändringar men att man ej får pengarna tillbaka.

Vilket bolag rekommenderar ni?

Andra transport sätt är välkomna!

Vi landar på Gatwick och ska ta oss gärna till Victoria St, Earls Court eller Marble Arch.

När vi sedan åker hem ska vi åka från LUTON.
Ja du kan köpa på plats. Det blir något dyrare och du får köa till automater eller biljettkassa (automaterna är klart snabbast eftersom folk köper rabattkort m.m. i kassorna). Som jag skrev i din Oyster card-tråd så kan du också ta det lite söligare och billigare tåget till St Pancras och ta tunnelbanan den korta biten till Paddington där men nu skriver du alltså att du hellre ska till Earls Court?

easybus har jag aldrig provat. Det mesta är ju bindande när du reser med easyJets olika bolag men å andra sidan kostar det bara ett par pund.