London chiswick med barn,billiga butiker ?

Av Ev3
31 mars 2015 13:14
Visningar: 566
Vi ska åka till London i maj,med 2 barn 1 och 8 år.
Vad finns för barn att göra? Finns de lekpaker lekland?
Hört om butiken Primark, hur är de ? Finns de andra billiga butiker att handla i ,tänker på barnkläder .
Såg att Primark har ganska fina barnkläder oxf billigt.
Vad ska vi inte missa när vi är där?
1 apr. 2015 14:15
Jag har skrivit ett blogginlägg om London med barn:

https://barabrittiskt.wordpress.com/2014/09/20/london-for-familjer/

Åttaåringen måste få gå på Hamleys leksaksvaruhus på Regent Street. Bägge barnen har säkert kul på Diana Memorial Playground i Kensington som jag också skriver om.

Primark är jättebilliga. Vill ni inte hela vägen in till central London så finns det en i Hammersmith (I det fula betongcentret Kings Mall längs King Street inte långt från tunnelbanestationen). Annars finns det ett I varje ände av Oxford Street om man orkar med trängseln där men också på manga andra ställen.

TK Maxx har också en del billiga kläder (och finns även det i Hammersmith) men just barnkläder är billigare generellt då det inte är moms på dem i Storbritannien så du kan besöka alla möjliga andra affärer. Håller åttaåringen på med någon sport så kika in I Sports Direct som finns lite varstans. Största butiken ligger i Lillywhites-huset på Piccadilly Circus. Superbilliga fotbollsskor, tröjor m.m. men faktiskt också vanliga "träningskläder" så även där går det att fynda.

Ska ni bo i Chiswick så är det mysigt att bara gå omkring där och kika i butiker och sitta på caféer. på Chiswick High Road.

Eftersom ni är i den delen av staden så rekommenderar jag även ett besök på puben The Dove längs Themsen i Hammersmith. https://barabrittiskt.wordpress.com/2013/10/21/historisk-pub-i-london/

En båttur på Themsen kan nog både vuxna och åttaåring gilla. Man kan åka till Greenwich som är livligt med flera roliga muséer, marknad och båtar och så ta tunnelbana eller DLR-tåg tillbaka.

Battersea Park söder om Themsen har ett "barnens zoo" och är definitivt en billigare utflykt än London Zoo som annars också kan vara kul och mer exotiskt.

Nere vid London Eye finns det ett akvarium och diverse andra familjeaktiviteter samt karusell och gatuartister och roliga gatuartister finns även i Covent Garden där också transportmuséet ligger med en massa att göra för barn.
Av Cattta
1 apr. 2015 18:34
Hej
Något jag skulle rekommendera är National History Museum med den enorma dinosaurieavdelningen, närmaste tunnelbana "South Kensington". Museum är dessutom gratis gå på i London. Ett tips är att vara där en bra stund innan de öppnar på morgonen för det blir snart långa köer.