Logistik med hotell på South Beach och tidig flyg

Av Younso
22 maj 2015 12:04
Visningar: 242
Jag behöver lite råd/input. Vi anländer från Key West till Miami 29 juni och skall till New York 1 juli. Flyget går kl 0730 och vi har en bil att lämna tillbaka. Det hade jag tänkt att göra ca kl 0500-0530. Frågan gäller främst hotellvalet och plats samt logistiken.
1. Vi bokar ett hotell på South Beach för 2 nätter och lämnar bilen på morgonen kl 05.
2. Vi bokar ett hotell på South Beach för 2 nätter, lämnar bilen under dagen 30 juni och tar taxi till flygplatsen på morgonen.

Vad är bäst för det snurrar för mig just nu? Är vi på South Beach så kanske vi inte har ett behov av bilen och då kan man slippa stressen på morgonen och parkeringskostnaden. Å andra sidan taxi kostar också en del fram och tillbaka.
Av Birgere
22 maj 2015 12:14
...eller boka ett flygplatshotell sista natten så kan ni sova lite mer o slipper vara helt slut när ni kommer upp till NYC.
Av Younso
22 maj 2015 12:18
Citerat från Birgere:
...eller boka ett flygplatshotell sista natten så kan ni sova lite mer o slipper vara helt slut när ni kommer upp till NYC.
Hade den tanken men vill helst slippa byta hotell från ena natten till nästa.
Av Birgere
22 maj 2015 12:35
Citerat från Younso:
Citerat från Birgere:
...eller boka ett flygplatshotell sista natten så kan ni sova lite mer o slipper vara helt slut när ni kommer upp till NYC.
Hade den tanken men vill helst slippa byta hotell från ena natten till nästa.
Då ni ändå inte kommer att packa upp så spelar det ju inte så stor roll om ni byter hotell. Sedan hänger det ju på vad ni ska göra sista dagen i Florida. Är det shopping som gäller o tidigt i säng så talar detta för att sova vid flygplatsen. Ska ni vara ute o supa skallen i bitar på Ocean Drive så är det ju taxi på morgonen som gäller från SoBe.
23 maj 2015 08:52
Sitta på ett flygplatshotell hela sista kvällen vs 15 min avlämningstid för en hyrbil på morgonen är för mig ett självklart val.

Taxi kostar 35usd jmf med 25usd parkering på sobe.

Sova gör ni på planet....
Av Birgere
23 maj 2015 10:26
Citerat från Marcus_p:
Sitta på ett flygplatshotell hela sista kvällen vs 15 min avlämningstid för en hyrbil på morgonen är för mig ett självklart val.

Taxi kostar 35usd jmf med 25usd parkering på sobe.

Sova gör ni på planet....
Visst är flygplatshotell bland det tråkigaste man kan bo på...absolut inget att göra.
Men kommer man till hotellet vid 10-tiden på kvällen med fulla shoppingkassar och ska flyga tidigt på morgonen efter så är det skönt att vara nära, tankat o lämnat bilen och kanske spara $200 i hotellkostnader, taxi och extra hyrbilsdag.
Men allt beror ju på vad man ska göra sista kvällen.
23 maj 2015 11:22
Citerat från Birgere:
Citerat från Marcus_p:
Sitta på ett flygplatshotell hela sista kvällen vs 15 min avlämningstid för en hyrbil på morgonen är för mig ett självklart val.

Taxi kostar 35usd jmf med 25usd parkering på sobe.

Sova gör ni på planet....
Visst är flygplatshotell bland det tråkigaste man kan bo på...absolut inget att göra.
Men kommer man till hotellet vid 10-tiden på kvällen med fulla shoppingkassar och ska flyga tidigt på morgonen efter så är det skönt att vara nära, tankat o lämnat bilen och kanske spara $200 i hotellkostnader, taxi och extra hyrbilsdag.
Men allt beror ju på vad man ska göra sista kvällen.
Tänk så mkt man hade sparat om man bodde på det där flygplatshotellet under hela sin vistelse 😜
Skämt åsido, jag gillar inte att lämna ett hotell kl 11 och sedan ha allt i bilen under dagen när man är iväg. Men, men - det är ju inte jag som bestämmer i det här fallet.
Av Younso
25 maj 2015 13:33
Är inne på Marcus_p linje. Det blir 2 nätter på SoBe och tidig resa till flygplatsen. Flyget går kl 0726 till New York där vi skall ha några dagar innan flyg hem. Skall lämna bilen hos Sixt. När bör man åka från SoBe dvs när bör man vara på flygplatsen med tanke på att det är ett inrikesflyg och inte utrikes som gäller? Tar det verkligen 15 min att lämna bilen? Tänkte åka från SoBe vid kl 05, 20 min bilväg, 15 min att lämna och då har jag ca 1 tim 45 min att checka in.
25 maj 2015 15:18
Citerat från Younso:
Är inne på Marcus_p linje. Det blir 2 nätter på SoBe och tidig resa till flygplatsen. Flyget går kl 0726 till New York där vi skall ha några dagar innan flyg hem. Skall lämna bilen hos Sixt. När bör man åka från SoBe dvs när bör man vara på flygplatsen med tanke på att det är ett inrikesflyg och inte utrikes som gäller? Tar det verkligen 15 min att lämna bilen? Tänkte åka från SoBe vid kl 05, 20 min bilväg, 15 min att lämna och då har jag ca 1 tim 45 min att checka in.
Jag hade också gjort så, trevligare att vara i Sobe och en stor nackdel att köra omkring med alla tillhörigheter sista dagen.

Tiden du planerat är nog lagom, att lämna bilen går i regel snabbt, ibland tittar de på bilen, ibland tar de bara nyckeln, snarare 5 minuter än 15 :-) Vet inte med Sixt på just MIA men de brukar ha mindre trafik av kunder än de stora bolagen (Avis m.fl.) och så tidigt lär det inte vara rusning. Du är väl medlem hos Sixt, det underlättar en del.....