Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Diskutera Turkiet
2008-08-20 14:22

Lira eller Euro i Turkiet?

Hej!
Vi åker till Marmaris imorgon. Vet inte riktigt om vi ska växla i Sverige eller Turkiet och euro eller Lira... Det var några år sen vi var där nu och jag tycker folk har skrivit lite olika här på reseguiden.... Någon som varit i Marmaris nyligen och vet om priser anges i Lira eller euro och om dom räknar med korrekt kurs eller det dom kan dra nytta av?
Tacksam för svar!
2008-08-20 14:28
2008-08-20 14:32
Har läst lite på den länken...men tycker inte jag blir särskilt klokare...folk verkar tycka olika och på vissa orter verkar det bara stå pris i euro... Så det är därför jag undrar om någon nyligen kommit hem fr Turket och helst Marmaris som kan ge tips?
2008-08-21 09:58
Växla till lira på plats. Jag tar alltid ut lokal valuta i uttagnings automaterna, enklar o säkra. Euro blir dyrare,, glöm inte pruta!
2008-08-21 12:20
Har iofs inte varit i Marmaris, men vi var i Istanbul för några månader sedan. Vi växlade en stor del hemma, Forex är faktiskt bra :o) och sedan tog vi ut i automat när vi behövde komplettera. Man tjänar inte så mycket längre på att växla i växlingskontoren på plats. Det var bättre förr när dom hade galopperande inflation. Detta har stabiliserat sig nu. Liran ligger kring 5SEK st. När vi åkte var kursen mindre än 5 men just nu tror jag att den ligger lite över 5. Euro är onödigt att krångla med. Och som någon sa, glöm inte att pruta rejält!
2008-08-31 17:15
Tack för tipsen! Blev en härlig semester!
Skriv svar
Visningar: 7435  |  Dela med andra:    
Annons:
Alla sista minuten till Turkiet
Alla sista minuten till Turkiet
av Lina, 6 maj 2015
Här är alla billiga resor till svenskarnas favorit - Turkiet är och har länge varit ett av de mest populära resmålen bland oss svenskar. Landet erbjuder som vanligt strålande sol, ...
Marmariskustens pärlor
Marmariskustens pärlor
av Lina, 5 maj 2015
Segelbåtar, grönklädda kullar och lagunliknande bukter - Vid det Egeiska havet, med närhet till den grekiska övärlden, ligger Marmariskusten som är en av Turkiets vackraste ...
Billigaste resorna till Turkiet i april och maj
Billigaste resorna till Turkiet i april och maj
av Lina, 5 apr 2015
Hitta vårens solresa till fyndpris - Tycker du som vi, att solen och värmen tar alldeles för lång tid på sig att nå Sverige? Ta saken i egna händer och möt värmen på sydligare ...
Här bor barnfamiljen bäst i Turkiet
Här bor barnfamiljen bäst i Turkiet
av Stine, 4 apr 2015
Reser du med barn och vill ha det lite extra bekvämt har vi här letat fram hotell som har det lilla extra, som ofta kan betyda väldigt mycket. Turkiet är en semesterfavorit hos ...
Relaterade sökningar

turkiska lira eller euro

,

turkisk valuta

Erbjudanden från reseföretag