Lexington, Gant , GAP

19 sep. 2015 07:44
Visningar: 1416
Om man ska shoppa märkesgrejor/kläder som Lexington, Gant , GAP när man är i New York. Vart gör man det bäst och smidigast? ,springa runt till de olka butikerna eller hitta ett shoppingcenter som har alla på ett ställe? tänker mig outletpriser på ex Lexingtonpåslakanset och kläder .har kollat hemsidor som Bloomingdales och Centery 21 men verkar svårt att se vad de har. Antar det finns så mkt mer än vad webben visar, så tipsa mig om var jag shoppar ovan bäst.
Dessutom??? är det skatt på allt man handlar i NY eller ska man hålla koll efter särskilda skyltar om det så inte priset blir en överraskning i kassan ;)?
vill ju gärna att ett Ex Lexingtonpåslakanset som kostar 1500 i Sverige ial är 1/3 billigare om jag ska släpa på det.

Tack för hjälpen.
Av Birgere
19 sep. 2015 09:38
Dom vanligaste ställena att shoppa billigt runt NYC är ju bl.a. Macy's, Jersey Gardens och Woodbury outlets.
http://executive-image-consulting.com/homepage/top-10/new-york-outlets/

När det kommer till lakan så finns det fantastisk kvalitet på sådant i USA men jag tvivlar starkt på att ett svenskt märke som Lexington skulle finnas där. Dessutom är storlekarna helt annorlunda jämfört med i Sverige men läser du på lite om storlekarna kan du hamna ganska rätt förutom örngott.
Av Peter_o
19 sep. 2015 09:44
Nja, det är väl Macy's du ska kolla in. Webbshoppen verkar inte ha dessa påslakan, men varuhuset kan du ju knappast undvika. Visa passet i informationen först, så får du 10% på det mesta.
Ja, skatt tillkommer på allt utom skor och kläder under en viss summa. Men jag är osäker på om det gäller både statliga och kommunala skatten. Men med 10% rabatt så kan du ju räkna med att priset blir ungefär det som står på prislappen.

/PeterO
19 sep. 2015 10:53
Macys eller Bloomingdales har allt du behöver för hemmet. Dock inte Lexington eller Gant som ju är svenska varumärken. Däremot tjugotalet andra...minst. Ralph Lauren, Ashley mfl
Kolla efter Macys hotelcollection om du vill ha slitstarka handdukar och sängkläder av högsta kvalite till ett rimligt pris.
Om du rör dig utanför Manhattan finns en hel uppsjö av hembutiken Bed, Bath and beyond, Crate and Barrel, Pottery Barn mfl
Twin är enda storleken som motsvarar svensk storlek och då en dubbelsäng.
Av Birgere
19 sep. 2015 11:10
Citerat från Marcus_p:
Twin är enda storleken som motsvarar svensk storlek och då en dubbelsäng.
Twin motsvarar väl en 90-säng fast lite kortare.
19 sep. 2015 11:31
Citerat från Birgere:
Citerat från Marcus_p:
Twin är enda storleken som motsvarar svensk storlek och då en dubbelsäng.
Twin motsvarar väl en 90-säng fast lite kortare.
Så är det såklart. Lite otydlig kanske. Tänkte att tillsammans bildar de en dubbelsäng. Det är den setupen vi har och även längden på lakan funkar med USA köpta
19 sep. 2015 12:54
Twin (i hotelltermer) är ju oftast 2*90 cm (i Europa) så köper du dessa får du med största sannolikhet två lakan och inte Dbl/King-lakan och två bäddset.

Sedan är som sagt Gant och Lexington svenska varumärken. Men kolla upp motsv designers med NewEngland/Hamptons/Cape-inspiration.
Av Birgere
19 sep. 2015 14:41
Gant är ju eg ett klassiskt Amerikanskt varumärke som sedan nyligen ägs av några Schweizare men "huvudkontoret" flyttades från USA till Sverige för kanske 10 år sedan.
Mao det finns gott om Gant produkter i USA.
Var produktionen sker har jag ingen aning om, troligtvis is Asien.
19 sep. 2015 19:16
Tack för info ;) får bli Ralph L ist ;) det är nog säkert billigt ialf ;)