Las Vegas 2 v, Galet? hyra bil Las vegas-LA-Las Vegas? TIPS/RÅD

23 juli 2014 01:14
Visningar: 370
Las Vegas i två veckor, 9 sep till 22 sep 2014 !

Vi är två st tjejer, (29 år), som åker dit för första gången och tidigare har vi endast åkt typ Charter...

Vi tänkte hyra bil i Las Vegas och åka till??? för att sedan avsluta i Las Vegas, sova borta 2 till 3 nätter...
När vi bokade 2 veckor i vegas tänkte vi inte på att vi kunde hyra bil, hotellet är alltså redan bokat i vegas plus flyg. Vi kanske inte tänkte så långt... spontana som vi är :P

Tar tacksam emot tips! Bästa tipset får 4 Trisslotter hemskickat om så önskas:D

Tack på förhand
Med vänliga hälsningar Jenny och Therese
23 juli 2014 09:03
Vi var i Vegas 2 dagar och hade gärna haft en eller två till, inte mer.
Känns kanske lite mycket att boka två veckor om ni inte varit där och vet att ni gillar det. Det är en speciell stad men väldigt mycket kulisser, inte den trevligaste staden i mina ögon men kul att ha sett.

Verkar som ni bokat hotell som inte går att ändra? Jag hade ändå stuckit iväg några dagar, L.A och inte minst San Diego är mycket bättre resmål i bin bok, det är dessutom vid havet, Vegas var på gränsen till plågsamt varmt när vi var där i September.
En tur till Grand Canyon borde ni också lägga in i planeringen, helst South Rim men om ni inte vill övernatta kanske mer Turistiga West Rim duger...

Ni kan ju köra lite spontant, kan ni inte boka av eller om hotellet så kan ni ju se om ni längtar bort från Vegas efter några dagar och då boka något billigt motell i L.A eller San Diego några dagar, gillar ni natur kanske några nätter uppe vid Yosemite kan vara trevligt, det är maximal kontrast mot Vegas i alla fall.
Av Birgere
23 juli 2014 09:46
Håller fullständigt med Floridasidan. 2-max4 nätter är lagom för Vegas.
Övriga tiden beror ju helt på era intressen.
En av dom absolut vanligaste USA resorna är att åka runt i Kalifornien plus Vegas och Grand Canyon. Det finns massor skrivet om detta på forumet, sök typ roadtrip Kalifornien eller liknande så hittar ni säkert 100 trådar med tips.
Så mitt tips är att börja med 2 nätter i Vegas och avsluta med 1-2 nätter där (då ni kan bränna det sista av reskassan). Övrig tid... "hit the road".