Kuba

1 feb. 2015 12:24
Visningar: 392
Hej
Vi ska resa i slutet av Mars till Kuba är det till 99 % bestämt. (vi var i Mexico i våras och vi vill åka till ett lika eller mer fantastiskt ställe)

1. Jag undrar om någon kan ge tips på bra sidor att boka billiga flyg förutom (momondo och flygresor)
2.Går det att kombinera med stopover i typ Dubai eller Miami?
3. Blir det Kuba har vi tänkt oss Havanna och Varadero, går det bra att åka taxi emellan? I så fall pris?
4. något annat ställe ni rekommenderar?
9 mars 2015 18:09
1) De förslag du kom med själv är det jag skulle rekommendera dig.
2) Dubai är inte en route på väg till Kuba - så svaret är nej. USA och Kuba har ännu inte flygförbindelser (annat än för kuban-amerikaner) än så länge. Detta kan komma att ändras nu i och med de historiska närmandet länderna emellan sedan Obamas tal den 17 dec 2014.
3) Det går bra med taxi emellan. Vad ni betalar beror på förhandlingsskicklighet och hur duktig man är på språket/om landet. Det går att åka för 10 CUC (10 dollar) per person i en delad taxi om man vet hur man går till väga. Tar man en egen taxi så skulle jag tippa att ni får betala 60-150 dollar beroende på prutningsskicklighet.
4) Jag har många tips, men det beror ju på vilka som ska resa, vad man har för intressen, osv.