Krabi flygplats till Koh Samui

Av Sasod
19 nov. 2013 14:42
Visningar: 1890
Hej!

Hoppas någon kan svara på min undran.

Är det möjligt att ta sig till koh samui samma dag om man landar kl. 11 på krabi flygplats? Hade velat slösa bort så få dagar som möjligt på att resa om det är möjligt. Tänker mig buss eller minibuss och sedan färja från Surathani?

Kan man åka direkt från krabi flygplats eller behöver man ta sig till någon buss station eller dylikt?

Tack på förhand!
Av Sierra
19 nov. 2013 15:38
Visst kan du ta dig till Samui efter landning Krabi.

Enklast och snabbast är att ta taxi som tar ca 2,5 tim till Donsak Pier i Surat Thani province varifrån du har dagliga färjetransfers varje hel tim till Lipa Noi Pier på Samui. Sista färjan avgår 19.00 och det tar 1,5 tim över till Samui.

Taxi kostar ca 2500 THB och färjan kostar 150 THB.

Visst kan du åka buss 3 tim från Krabi Town till Surat Thani och en ny buss ca 1 tim därifrån till Donsak Pier. Det är billigare (ca 300 THB) men tar längre tid. Jag vet inte hur länge du får vänta i Surat innan bussen avgår till piren.
Av Sasod
19 nov. 2013 16:15
Tusen tack för ditt svar! Då tror jag vi satsar på att ta oss direkt dit.
Av Kajsa72
19 nov. 2013 19:41
Eller så kan man flyga med Bangkok airways till Samui kl 13:45 direktflyg och framme på 50 min istället för flera timmar på buss och färja.
Av Walle
19 nov. 2013 23:22
Man kan även ta inrikesflyg från Bkk till Surat thani för att sen bege sig till färjan som går över till Koh Samui... Det är ett lite billigare alternativ än att flyga direkt till Samui.

/Walle