Köpa lägenhet i Didim

Av Olamgo
29 nov. 2015 09:09
Visningar: 413
Vi har bokat resa till Didim i början av december för att slutföra ett lägenhetsköp. Vi gillar verkligen Didim och tror att det är en bra investering. Efter den senaste tidens händelser är vi mycket tveksamma, vet inte om vi törs åka dit än mindre att köpa en bostad. Vi vore tacksamma för råd, har förstås kollat UD:s sida men avrådan gäller ju bara i närområdet av Syriska gränsen och i vissa provinser i östra Turkiet.
olamgo
Av Birgere
29 nov. 2015 09:58
Hur ska lägenheten användas?
Hur ska den finansieras både köp samt löpande utgifter?
Av Olamgo
1 dec. 2015 09:31
Hur den används kostar o finansieras hör inte hit. Min fråga gäller snarare det nuvarande o framtida säkerhetsläget. Är det troligt att det blir militära angrepp från Ryssland. Troligt att IS etablerar sig i denna del av Turkiet. Förväntade attentat etc
Av Birgere
1 dec. 2015 12:29
Du har höga förväntningar på ett reseforum att kunna ge klara besked om det långsiktiga säkerhetspolitiska läget i en by i västra Turkiet.
Personligen tror jag den finansiella risken är mycket högre än att lägenheten ska bombas.
1 dec. 2015 23:16
Citerat från Olamgo:
Hur den används kostar o finansieras hör inte hit. Min fråga gäller snarare det nuvarande o framtida säkerhetsläget. Är det troligt att det blir militära angrepp från Ryssland. Troligt att IS etablerar sig i denna del av Turkiet. Förväntade attentat etc
Som Birgere skriver är det omöjligt för ett gäng svenska resenördar att veta hur världspolitiken utvecklas men själv tror jag inte att just Didim är något ryssarna skulle ge sig på eller att de alls skulle bomba och ha sig. Det finns andra sätt att störa Turkiet.

Då tror jag mer på att det blir inrikespolitiska problem i Turkiet och att det då inte är så kul att inte kunna hänga med i händelserna på turkiska (vet själv att jag inte alltid hängde med i helt vardagliga saker i Belgien utan någon vidare kris). Har du sett mittenpartiet av senaste Agenda? Har du sett dagens Korrespondenterna? Sådant skulle få mig att fundera på husköp. Det verkar mer diktatur än på länge helt enkelt.
17 aug. 2016 15:50
Hej,
Är ny på detta forum och såg din fråga.
Hur gick det?
Har själv boende sedan drygt tio år litet utanför Didim.