Kontantkort Florida vad tror ni om detta?

25 okt. 2013 18:30
Visningar: 846
Hej såg detta på Walmart undra om det hade funkat.

http://mobile.walmart.com/m/phoenix#ip/Ready-SIM-30-Day-Talk-Text-and-Data-Plan/28806240?type=search

ska ju köra med Skype så det är ju genom wifi eller 3g eller 4g detta borde funka perfekt, tror jag ;)
26 okt. 2013 11:21
Jo tänkte mest att detta va enkelt 55 dollar så får du ringa i Usa gratis och sms får du skicka gratis både i usa och internatiionelt gratis och du får 2gb surf i 4g.

Och det enkla med det är ju att man går bara in och köper kortet ploppar i det i mobilen skickar iväg ett sms sen är det klart att använda. Inget man ska registrera eller nåt.

Såg att ditt var något liknande men fattade inte att kortet kostade 6 dollar något hur funkar det sen med dom 45 dollarna var betalar man det? Det va ju klart på det kortet jag länka till.
26 okt. 2013 12:57
Problemet i USA är ju att de olika operatörerna använder olika tekniska lösningar så det fungerar olika bra med en svensk telefon. Därför tror jag det är bäst att hålla sig till operatörer som man hört ska fungera och vad jag vet är det AT&T och T-Mobile som funkar bäst och har bäst teckning även om även den kan variera mycket. Vad jag hört funkar 4G hos AT&T nu och deras kort ska även funka med IPhone vilket har varit svårt tidigare.

Man kan köpa simkortet (för 7 dollar) och sen ladda det med olika "plans" beroende på om man ska ringa, smsa eller surfa.
Det enklaste är nog helt enkelt att å in på Walmart och be dem berätta vilka alternativ de har till det man är ute efter och få allt fixat så det funkar på plats.