Komforten på Air Berlin

7 sep. 2014 17:04
Visningar: 1027
Hej! När jag söker priser på USA är ofta Air Berlin billiga. Bland kommentarer finns både positivt och negativt. Men hur är komforten?? Är planen väldigt trånga och obekväma?? Vore intressant att höra om nån har rest via Berlin till USA och hur ni upplevde resan. Tacksam för svar.
Av Johebb
7 sep. 2014 19:24
Hej!

Flög med Air Berlin för ett år sen ca till USA. Det är ingen jätte komfort på planen, sätena är helt okej men absolut inte exklusiva. Servicen och maten funkar men samma där du får lite vad du betalar för. Vill du ha bättre komfort rekommenderar jag KLM.
7 sep. 2014 21:16
En koll på seatguru visar att pitchen på deras A330 är 30 tum vilket väl kan anses lite snålt jmf med andra flygbolag, sas, united, air Canada osv där motsvarande är i de flesta fall 32. Bredden är 18 tum vilket är helt ok. Vi pratar economy. Man kan visst köpa till XL seat och får 34 tum.
13 sep. 2014 09:35
Åkte med Air Berlin till New York för ett par år sedan, kommer aldrig att flyga med dom igen.
Visst, har du väldigt dåligt med pengar och inte bryr dig om att ha framförvarande säte 10cm från ditt ansikte så kanske, men då kan man också undra varför man reser om man inte har pengar.

Nej väljs ett bolag med bättre stolsutrymme.
13 sep. 2014 13:13
Reste med Air Berlin till Miami för ett år sedan. Det är absolut inget Ryanair, men något snäpp under bolag som KLM. Att resa via Berlin kändes som en liten omväg och flygplatsen man mellanlandade på (Tegel) var ingen höjdare.

Skulle eventuellt kunna tänka mig att resa med dem igen då de ofta har ett bra pris sett till restiden. Om komfort är särskilt viktigt för dig kanske du ska överväga ett annat bolag.