Kombinera Sri Lanka, Indien och/eller Maldiverna? Tips och erfarenheter?

Av Yuzu
5 okt. 2014 17:20
Visningar: 1512
Håller på och planerar resa i vår och vi funderar lite på området runt Indien, gärna en kombination av flera platser.

Jag läste att det är svårt att komma in i Indien igen om man precis varit där så det funkar kanske inte att åka ToR Indien och göra en avstickare till Sri Lanka eller Maldiverna. Är det samma sak från Sri Lanka och Maldiverna, att det är svårt att göra avstickare därifrån? Nån som vet?

Vill gärna höra tips och erfarenheter från andra som gjort kombinationsresor mellan just dessa resmål. Flyg ni ToR från samma ställe eller landade ni på ett ställe och flög hem från ett annat? Hur transporterade ni er mellan ställena?

Och sen en sista fråga: min man är väldigt orolig för att bli magsjuk i Indien och det verkar som man måste vara extremt försiktig där jämfört med andra platser. Är det samma sak i Sri Lanka? Vad är er erfarenhet?

Tack på förhand!! :)
Av Ua14
13 okt. 2014 20:46
Jag har varit på Sri Lanka förra året och ska tillbaka om 10 dagar! Kommer bli så härligt! Förra året åkte min faster med. Hon tog flyg till maldiverna och sa att det var en fantastik upplevelse. Hon tyckte att det var väldigt dyrt men väldigt lyxigt, värt pengarna alltså. Hon var nöjd med sin resa dit. Vi lät bli att dricka vattnet, tog malariatabletter inne bland bergen men inte mer än det och kom hem helt friska
15 okt. 2014 11:56
Japp vi gjorde en sådan kombinationsresa med två veckor först på Sri Lanka och sedan två veckor på Maldiverna. Vi for sen hem via Sri Lanka och en natt till på hotell där. Det var en toppenresa. Men detta var länge sedan. Nu vet jag inte men några resebolag kör väl med kombiresor. Har för mig jag kollade på detta för ett tag sedan och skrev Sri Lanka och Maldiverna så fick man lite förslag.
Mvh