Koh samui - bangkok international - sverige. 2 timmar byte. hinner jag?

27 juli 2014 14:15
Visningar: 618
Hej! mitt flyg hem från thailand går den 27 aug från BKK 09.00 på morgonen. Jag kommer befinna mig på koh samui och det går ett flyg med bangkok airways 06.00 på morognen som är framme 07.05 i BKK. då har jag ca 2 timmar på mig att hinna med mitt flyg till sverige, hinner jag? någon som vet?

Jag flyger enbart med handbagage så behöver ej checka in/ut babage. tar det lång tid att ta sig från domestic till internatinal?

Jätte tacksam för svar!!
Av Sierra
27 juli 2014 15:25
Du hinner.

Checka ut från Thailand på Samui Airport vid International Departures. När du kommer till BKK är du i transit och följer skyltarna till International Departures och checkar in för din flight till Sverige. No worries.
Av Hille2
27 juli 2014 15:25
Om flyget landar i tid bör du hinna. Tänk också på att en del flygbolag kräver incheckning en timme i förväg. Själv skulle jag nog inte chansa.
27 juli 2014 21:48
Citerat från Sierra:
Du hinner.

Checka ut från Thailand på Samui Airport vid International Departures. När du kommer till BKK är du i transit och följer skyltarna till International Departures och checkar in för din flight till Sverige. No worries.
Tack för svar!! hur menar du checka ut från Thailand på samui vid International Departures? vad gör man då?
Jag checkar in på en vanlid disk då alltså i BKK?

det kommer vli ganska tight med tid antar jag, men jag får väl springa :) det är norwegian jag flyger med.
Av Sierra
27 juli 2014 22:21
Med checka ut menar jag att du stämplar ut från Thailand efter att du checkat in för flighten till BKK. Det gör du vid passkontrollen vid International Departures på Samui.

Sorry om det blev lite rörigt.....

När du kommer till BKK söker du upp Norwegians desk vid International Departures och checkar in för flighten till Sverige.
27 juli 2014 22:32
Citerat från Sierra:
Med checka ut menar jag att du stämplar ut från Thailand efter att du checkat in för flighten till BKK. Det gör du vid passkontrollen vid International Departures på Samui.

Sorry om det blev lite rörigt.....

När du kommer till BKK söker du upp Norwegians desk vid International Departures och checkar in för flighten till Sverige.
ingen fara det är bara jag som inte har någon koll! ok så om ja gör det så slipper jag göra det i BKK alltså? så då går ja bara dit till passkontrollen och säger att ja vill ha en stämpel för att ja ska resa ut ur thailand? haha jag verkar kanske jätte dum nu men jag visste inte ens att man behövde göra det. Men super bra då vet jag!

Tack!
Av Sierra
27 juli 2014 22:44
Du behöver inte säga till.

Det sker per automatik och eftersom du gör detta på Samui skall du inte passera immigration på BKK utan kan som sagt gå direkt till Norwegians desk.
28 juli 2014 10:26
ok vad bra. tack för all hjälp!
Av Keju
10 jan. 2015 12:05
Hittade den här tråden som är ett halvår gammal. Vi ska göra samma resa den 3 feb, dvs flyg från Koh Samui till Bangkok international med Bangkok Airways och vidare med Austrian (Tyrolean Airways) via Wien till Köpenhamn.
Men vi kommer att checka in bagage och undrar om vi har tillräckligt med tid i Bangkok för bytet. Planet från Samui ska landa 20.45 och vårt plan hem avgår 23.55, Alltså 3 tim och 10 min. Men vi ska alltså hämta ut vårt bagage och checka in igen. Börjar bli orolig att tiden är snålt tilltagen??

Tacksam för svar!
Av Sierra
10 jan. 2015 15:15
3 tim 10 min är gott om tid.
Av Keju
10 jan. 2015 16:01
Tack!! Jag börjar bli lite nojig nu när resan närmar sig och vill att all logistik ska fungera!