Koh Lipe - Sunrise Beach - strandkvalitet

Av Ylvaj
20 okt. 2015 06:39
Visningar: 464
Hej, behöver tips på vilken/vilka delar av Sunrise Beach som har finast strand och minst båtar? Jag brukar bo på Pattaya och älskar potatismjölsanden som är där och letar efter något liknande. Just nu har jag bokat Lipe Beach Resort men är osäker på sand och strandkvalitén just där.
Av Sierra
20 okt. 2015 09:40
Sanden på Sunrise Beach är mer åt det "sockrade" hållet. Dock har du en liten bit längst nere i södra delen vid Ten Moons Resort (tidigare Viewpoint Resort) och Serendipity Resort med samma sandkvalitet som på Pattaya Beach. Det är något djupare på Sunrise och nordostvinden ligger på under high season vilket ger oroligare vatten jämfört med det lugna vattnet i lagunen mot söder på Pattaya.

Läs gärna min blogg om Lipe´s historia och olika beacher för info:
http://www.reseguiden.se/forum/blogg/koh-lipe-beaches-men-forst-lite-historia-och-fakta-11010

By the way...Lipe Beach Resort är ett mysigt ställe...
Av Ylvaj
20 okt. 2015 09:54
Stort tack för informationen.
Av Monki66
25 okt. 2015 20:59
Hej Ylvaj,

Vi har själva bott 3 ggr på Pattaya beach, mest för att vi gillar närheten till allt. Håller med Sierra, Sunrise har inte samma potatismjölsand och mycket brantare strand men vill man solbada direkt utanför sin resort så är Sunrise ett bättre val faktiskt. Mysigare och lugnare men dock längre till Walking Street.

"By the way": Var du på Koh Mook nu i Februari ? Jag tror vi träffades då, Monica och Jens från Luleå.

/Hälsningar Monica
Av Ylvaj
26 okt. 2015 08:58
Hej Monica o Jens!
Visst är det jag som var på Koh Mook. Vad kul att just ni svarade. Jag längtar tillbaka till Koh Lipe så nu blir det en tripp dit i februari. Vi har även bokat några dagar på Koh Bulone. Vi kommer att bo några dagar på Lipe Resort och sen blir det en vecka på resorten ni föreslog, Green View. Ska ni möjligtvis också dit i vinter?
Av Monki66
26 okt. 2015 13:16
Hej Ylva, vad kul att det var du, du är lik dig på fotot :) Jens hälsar så gott!

Vad härligt att det blir Koh Lipe och Bulon för dig, helt fantastiska öar i en fantastisk övärld,
Vi var på Lipe i 9 nätter i vintras, direkt efter Koh Mook och hade inte en dag vi längtade därifrån!
Tyvärr så blir det inte Lipe i vinter!!!

Vi ska "prova" nåt nytt för oss, vi landar sista Januari på Koh Samui och åker direkt ut till Koh Phangan, ska även vara 4 nätter på Koh Tao och sen avsluta 4-5 nätter på Koh Samui. Totalt 3 v. Spännande.....

Har du varit där? Vi vet ju absolut ingenting om dessa öar annat än det man läst, men det blir nog bra ska vi se!

Kul att höra av dig, och hoppas du/ni får underbara dagar i Thailand.

//Monica och Jens :)